Rabu, 15 Desember 2021

Bismilahirohmanirohim artina : "Abdi Gusti bade welas asih ka sasama mahluk Gusti".

Kalawan asmana Pangeran 
nu ngagaduhan sipat welas jeung asih.

Ieu kalimah oge cara nu disebut tadi di luhur, 
nya-eta pokna sakabeh ajian, 
sarta jadi patokan katauhidan ka Allah ta'ala sabab dina ieu kalimah oge netepkeun 
kana ayana asma jeung sipat nu Maha Suci (asmana nya-eta Allah sipatna Welas Asih), 
ieu kalimah oge kudu dibeuli 
ku tekad, ucap jeung lampah nu nyipatkeun 
kana sipat Gusti tea, 
nya-eta salawasna urang kudu milampah pagawean nu berdasar welas jeung asih 
ka sakabeh mahluk nu kapanjingan 
sipat ka welas kasihan Gusti.

Contona: 
nyaeta mandang kana adegan nu sejen 
kudu saperti mandang kana dirina pribadi, 
boh ka manusa atawa ka sato-sato, 
kana tatangkalan oge 
urang kudu neundeun eta persipatan, 
mun bisa mah, nenjo tangkal kagaringan oge urang kudu daek kalawan rido nyebor ku cai, supaya manehna sehat deui, 
malah dina putak petik bubuahan oge 
ceuk elmu galeuh (agama pohaci) mah 
kudu mipit amit ngala bebeja, 
da sanajan tatangkalan oge 
kajadian tina sipat 
Rohman-rohim Pangeran keneh, 
ngan bedana mah 
manusa boga pangawasa jeung kanyaho leuwih 
ti batan anu dicaritakeun di luhur, 
tah kulantaran eta sameujeuhna lamun urang leuwih berbudi tibatan mahluk anu sejen, 
atuh ulah nyieun talajak kakejeman, 
saperti nenjo sato anu lintuh 
hayang geura kop ngadahar, 
nenjo barang alus anu dipiboga ku batur 
sok hayang ngabogaan, 
atuh lamun kitu tetela urang leuwih hina 
ti batan anu jadi sato, 
nya kitu deui kecap 
Bismilahirohmanirohim teh 
sulaya jeung kalakuannana, 
sok komo ana nenjo nu sok bari mergasa 
nyawa batur ngucapkeun : 
"Kalawan asma Allah anu sipat welas jeung asih". Naha ongkoh nyaho yen kudu welas jeung asih, tapi ieu kalimah dipake maehan nu martabatna sahandapeun manusa? 
Naha teu leuwih hade 
lamun mergasa nyawa batur 
bari make kecap kalawan asmana ijajil 
anu sipatna luas jeung kejem?  

Tah ku sakituna katerangan 
bedana kecap jeung lampah Ta'udz 
(rek nyalindung ka Allah 
jeung ngajauhan kalakuan setan) jeung Bismilahirohmanirohim 
(muji kana asmana Gusti nu Maha Suci 
anu sipat WELAS jeung ASIH). 

Cindekna kieu : 
mun Ta'udz 
"Abdi Gusti bade nebihan laku anu awon" ari Bismilahirohmanirohim artina : 
"Abdi Gusti bade welas asih 
ka sasama mahluk Gusti".

Jadi ayeuna urang bisa nimbang 
naha jaman anu bohong ? (Wereld is bedrog?) atawa anu ngajamannana anu bohong?

Komo ceuk dongeng anu bohong mah, 
bejana arek neluh atawa ngaganggaong oge jampena teh mimitina sok make kalimah 
Ta'udz jeung Bismilah heula, 
kupantes anu karitu lamun enya mah 
ayana naraka, pantes pieusiannana teh

katerangan di luhur geus tetela 
yen kalakuan sulaya tina maksudna kalimah
atuh geura mangga upama geus areling , 
prak atuh pilampah kalakuan nyalindung ka Allah sarta ngajauhan lakuning setan 
supaya bisa nyumponan muji 
kana asmana Wujud nu Maha Suci, 
sarta ngaenyakeun yen Pangeran teh sipatna welas jeung asih, 
nya kitu deui nu rumasa jadi umatna Allah 
pada daek mangeran ka anjeuna 
ku ngalakukeun laku lampah nu mikawelas jeung mikaasih 
ka sasama mahluk Allah 
anu babarengan pada ngumbara di alam dunya supaya bisa salamet ti dunya nepi ka akheratna, 

karana geuning kakara urang hirup 
dina rohman rohimna oge, 
tur kajasmanian ku sipating dunya 
(beureum, hideung, koneng, bodas) 
jeung lamun urang bisa nyingkah-an 
napsu setan sok tara jauh jeung katumaninahan

sok komo lamun urang bisa tunggal di anjeuna (Inna Lilahi Wa Inna Lilahi Roji'un), 
karana ku pamantesna rasa 
yen dina Wujudna Pangeran 
estu pinuh ku sagara rasa kani'matan (Rasullulah).      

Tidak ada komentar:

Posting Komentar