Minggu, 05 Desember 2021

Maot Jeung Rukun Islam

[23/8 16:19] AHMAD MUHAMMAD ALAWI: 

BAB II
Maot Jeung Rukun Islam


Ari rukun Islam téh apanan ukur aya lima-limana sakumaha baheula basa urang keur budak ogé geus dipapatahan, naon waé atuh? 
nyaéta:
[23/8 16:21] AHMAD MUHAMMAD ALAWI: molahkeun kurungan 
nu tangtu aya wawakilna. 
Nu di jero ogé nya kitu 
ngawakilkeun deui 
henteu molah ku manéh, 
tapi ku ATI 
nu disebut 
Muhammadiyah.

Dina badan geus rumaket, 
gumulung jadi hii, 
raosna daging jeung tulang, 
digerakkeun, dipolahkeun 
nya éta ku ati téa. 
Geura mangga intip, 
lamun aya salah sahiji 
pancaindera anu tuna 
tangtu anu gerak téh ati. 
Ari nu nyaré’at 
nyerep jeung kurungan 
bagéan Muhammadiyah. 

Tah di dinya coba raraoskeun 
gerakna ati ka mana léosna?. 
Luar-jerona sing sidik, 
mana nu sok ngarawatna. 
Masing ngarti ka Allah swt. 
pisah tunggal sing kaharti. 
Lamun nyaho kana diri, 
tangtu nyaho ka Islamna. 
Upama urang teu ngarti, 
coba taroskeun ka nu geus kasebat 
Guru pasualan perjalanan batin.
[23/8 16:21] AHMAD MUHAMMAD ALAWI: 

nu Kalima). 
Éta anu ngarawat pikir 
nu geus deukeut kana Islam. 

Ari nu di luar mah yakin, 
nyaéta nu ngaran ‘caang’ 
nu ngarawat ka sakabéh. 
Lamun caang kabéh surup, 
ati jalma kabeh ngampih, 
sabab layanna geus surup. 
Nu di urang tangtu ngumpul ngahiji 
dina tempatna. 
Lamun keukeuh nu aya di urang 
nyaring nepi ka bray beurang 
tara paciweuh pipikiran, 
raos teunangan, leuleus. 
Malah ingetan sok ngurangan, 
dahar teu pati mirasa 
sabab teu babarengan.

Cobi ayeuna raraoskeun, 
mana nu ngarawat pikir urang? 
Upama nuduh kana panon poé, 
lapur da lain. 
Ngaku kana panon urang, 
éta oge salah, 
da kudu ka nu caang, 
margi dina kekecapan ‘caang’ 
kedah ‘yakin’. 
Di mana ayana éta 
anu ngarawatan pkiran urang téh?
[23/8 16:22] AHMAD MUHAMMAD ALAWI: 

Saenyana mah deukeut, 
tapi jauh! 
Sok patepung 
tapi tara papangih! 
Reureujeungan 
tapi teu ngahiji! 
Ana tepung di nu suwung. 
Sabab sanajan panon poé 
pang bisana disawang mangpaatna 
ari tepung jeung cahaya nu aya dipanon urang. Kitu deui panon urang, 
bisa diarah gunana 
upama tepung jeung cahaya panon poé. 
Da ana teu tepung mah lapur sok poékeun. 
Bisana digunakeun téh kudu babarengan. 
Bisa tepung di nu suwung!

Geura ayeuna raraoskeun, 
upama nu caang di urang 
jeung cahaya nu aya di alam Kabir 
henteu babarengan, 
éta tangtu salah sahiji pancadria 
atawa pakakas nu aya di urang 
sok aya robahna, 
upamana: dina waktu saré , 
cobi éta nu saré laan calanana, 
sanajan nepi kana oratna témbong ogé 
sigana moal ngarasa éra, 
lantaran teu babarengan jeung layanna. 
Kitu deui, upama nu caang di urang nyaring, 
tapi nu aya di alam Kabir 
surup atawa pareum, 
éta oge lapur moal beunang digunakeun, 
sabab teu babarengan jeung caang 
nu aya di urang.
[23/8 16:22] AHMAD MUHAMMAD ALAWI: 

Tah nu sok bisa ngampihkeun pikir urang téh nyaéta ku gumulungna nu caang di urang 
jeung nu caang di alam Kabir: 
“Bisa tepung di nu suwung!”.

Numatak, 
urang kudu daék nyaring, 
nyaéta ngarah milu ka nu caang, 
napsu tungtut ised-sed 
sing kabawa ku nu caang, 
ulah milu ka nu poék. 
Margi gawéna nu poék 
sok ngajak salingkuh, 
ngabohongan kanu caang. 
Ari gawéna nu salingkuh 
ngabongohan anu caang, 
keresepna jeung nu poék. 
Geura mangga sing kahartos, 
“Alam padang, poé panjang”.

Ari pihartieunana ‘padang’ 
nyaéta caang. 
Ari ‘poé panjang’ 
nyaéta tanggal ‘opat-welas’. 
Beurang disambung ku peuting, 
panon poé surup, 
diganti ku bulan pada-pada sami caang, 
jadi caangna panjang, 
béda ti sasari. 
Kitu pihartieunana ‘alam padang poé panjang’.
[23/8 16:22] AHMAD MUHAMMAD ALAWI: 

Di urang sok aya babasan “ngabungbang”, 
ti peuting sok nyegah saré, 
nu dimaksud nyaéta, 
hayang milu ka nu caang, 
lain aleut-aleutan ka kuburan. 
Tapi sing nyaho gunana 
‘nyaring bari babacaan’ 
tur geus di ilaharkeun ku ulama.

Dawuhan Allah:
Sundana: 
Jeung dina sabagéan peuting 
anjeun kudu shalat tahajud 
minangka hiji ibadah tambahan keur anjeun; pamuga Pangéran anjeun 
ngangkat anjeun 
ka tempat anu pinuji. 
(QS 17:79)

Jeung éta roh 
upama rek bijil anu tinangtu nyeri heula, 
tapi lamun kanyerina dipikanyaho 
sarta dipikawanoh nepi ka wawuh 
sugan baé aya hampurana ka urang. 
Ari tarékahna 
supaya ulah pohara teuing nyerina, 
urang kudu wanoh jeung ‘nu sok ngarawat 
kana pikir’. 
Hijikeun Imanna jeung Islamna 
sing dalit jeung gumulung. 
Dalitna antara angin jeung caang. 
Éta nu sok narik Roh jeung Sukma, 
anu caricingna di antara 
“teu napel jeung itu, 
teu napel jeung ieu”.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar