Sabtu, 23 Oktober 2021

patekadan lemah abang

[24/9 12:42] aji rasha: 1. Patekadan Lemah Abang:


 assalamualaikum, wr w

BUBUKA

Ieu dadaran urang buka  ku 
ngundangan sabagian alit  seratan  Haji Hasan Mustapa 

PANGKUR-
PANGKURANG-KURANGNA RASA

Barabat pada disada,
Hening jati tigin sirotol mustaqim,
Pada boga undak usuk,
Parangkat luhur handapan,
Pangluhurna mah tepi ka hakkan hakkun,
Patekadan Lemah Abang,
Dihukum ku alam biwir.

Jadi pamuntangan sara
Ulah muka rasiah rabul alamin
Meletik bijil ti sungut
tangtuna di hukuman
bongan salah jeung sungut batur batur
di nagara pakalaman
nungtik pakalaman deui


II
        
WAHDAT AL WUJUD(MANUNGGALING/ GULUNGNA KAULA  GUSTI)

Wahdatul Wujud di Indonesiakeun jadi kesatuan eksistensial.
Di jawa mah dijelaskeun ku kecap manunggaling kawula gusti, 
tapi di 
sunda kampung mah istilahna teh (leuwih merenah jeung leuwih nunjukeun kana 
hasil) nyaeta: 
Gulung na abdi jeung gusti nepi ka ngagalunggung.

Sabenerna keur di sunda mah, ieu penjelasan 
wahdatul wujud ku  kecap 
manunggaling kawula gusti  -nu (ditambahan) sing nepi ka ngagalunggung- teh 
‘mere arahan’ kana kumaha sabenerna ahlak jelema dina tohid (tauhid).

Manunggaling kaula 
(abdi) gusti –
mimitina kudu aya dua 
(alam midua) nyatana aya 
abdi  aya gusti.

Jadina teh... 

Alus gusti sabab abdina alus, goreng gusti sabab abdina ge goreng. 
Alus abdi sabab gustina alus, goreng abdi sabab goreng gustina.

Pan cenah ge kalahutan bijil lamun kanasutan na enya. Lahut ngaridoan mere 
hidayah berkah jeung rohmat sabab nasutna aslamtu.  Lahut kejem ngantep 
ngahukuman sabab nasutna nolak nambalang (kafir).

Pan cenah ge loba kapanggih abdi rujit sabab salah muhit nu jadi gustina. 
Loba 
nu ngajadikeun hawa nafsu jadi (ilah) gustina. 


Matakna....

Kudu hurip gusti waras abdi. Ka cai jadi saleuwi ka darat jadi salebak sabobot 
sapihanean.

Kudu daek jadi abdi meh loba gusti keur maneh,... 
tong embung jadi gusti 
ngeunah jadi lawang kahadean lamun loba abdi nu butuheun..

Pek pambrih pek nuhun lamun perlu; 
Pek bere pek  cekel lamun boga  (tingal 
dongeng  Sang Sulaeman dina qur’an)

Lain kitu gawena kahadean?

TAPI, 

TONG NGAKU gusti bisi keur teu kaseundeuhan (kawas nu ngaku turunan menak (lain 
menak)...
ari hirup walurat) ...nu cilaka diera-era mah maneh.... 

TONG NGAKU ngaku abdi agul boga gusti.... 
bisi keur teu diaku (pamenta keur teu 
dikabul)...
nu era belehem mah maneh...dinaha-naha.

Sing boga tata titi duduga peryoga; 
migawe haphap ngendag-ngendag memeh luncat 
nuturkeun alam batur, 
tulaten nurutan sireum tarapti kawas titinggi meh seukeut 
duduga miyuni gagak  dina nempatkeun kaabdian kagustian. 
Ulah melengkung bekas 
nyalahan  sarosopan teu pantes mernahna.

...nu era cilaka mah maneh keneh maneh keneh....da maneh nu  nandangan.
[24/9 13:21] aji rasha: III

Urang buka saeutik lalangsena, .....

Lamun urang ningal dina basa sapopoe. 
Kecap " abdi " 
dipake  dina alam tata 
alam semu, 
pihak “abdi” nempatkeun sahandapeun (jauh-anggang ti)  
pihak ka dua nu 
dianggap ‘gusti’ na. 
Gawe kitu sabab: 

•       Pihak ka hiji ku ngaku nempatkeun jadi ‘abdi’ teh ngarepkeun /boga 
pamrih  
‘kagustian’ bijil ti pihak ka dua. 

Ari kagustian nyatana gambaran /’manifestasi’/perwujudan Asmaul Husna nu rupa rupa-kayaning ngabulkeun 
pamenta, 
berehan, 
nganteur kahayang, 
tempat 
nyalindung, 
tempat kanyaho,...
jeung rea keneh......  

Ari kaabdian 
kudu sabar, 
kudu daek menta, 
teu guminter, 
kudu tawakal 
(nyanggakeun kumaha gusti),..
tungtungna ning sok ngaromong sadaya-daya. 
Shalatna (do’ana/pamenta na) ge sok disarebut sembahyang...
nyembah ka hyang... 
da rumasa jadi abdi. 
Migawe 
sabab geus kuduna 
kitu/ 
sabab sieun/
sabab era/
sabab asa katitah ku gusti nu salilana moncongok 
bae.

Ari ka abdian 
kudu handap asor, 
nyarita kudu lemes,  jrrd..
Ari ka gustian 
cenah kudu balabah, 
berehan, murah congcot hambur bacot, jrrd. 
Lamun 
manggih abdi teu boga adeuh sok tara dekeut jeung gusti. Mun gusti kored keked 
moal loba aya abdi nu deukeut jst... 

(Undak usuk basa lemes kasar nu lengkep pakeun mernahkeun maneh dina 
‘komunikasi’ 
ku, misalna, 
basa lemes heula ka nu anyar pinanggih/
nyaluyukeun 
jeung alam nu diajak komunikasi di sunda sabenerna cara maju-  

Nu  parerceka tarapis 
dina ngolah nempatkeun budi basa rasa rumasa... 
loba meunangna. ..
lamun ka jelema urang handap asor (jadi abdi)...
sok kaluar ti manehna 
(lawan komunikasi) teh kagustianana... 
Meureun resep 
meureun ngeunah 
meureun betah 
loba nu mere maweh 
disebut jelema bageur pikanyaaheun batur.... 
tah 
kagustian batur 
bijil keur maneh 
ari maneh bisa jadi abdi. 

Kitu oge sabalikna....

Tong nolak 
mun aya abdi sumolondo... sabab karek mun aya abdi.... ka gustian bijil ti maneh...
tungtungna pada ngamulya-mulya 
kunu ngarasa kahutangan kunu ngarasa meunang kahadean 
ti kagustian maneh.

Ka handap asoran...  
oge dipake ‘nguji’ 
kawas haphap...
ieu jelema nu 
disangharepan jalma perceka nu kawaris sifat kagustian atawa henteu?...
sabab 
di 
handap asoran teh 
aya ge nu jadi mancangah...
cirining..
jelema  teu baleg 
teu 
kawaris kagustian.. 

..beuki handap urang..
lamun itu (batur) 
teu bisa ngahandapan...
cirining rek 
robah laku.... 
itu eleh duduga 
urang jadi gustina 
itu nu nga abdi-abdi..
pek bae 
cobaan mun cacarita 
jeung menak...
teu percaya mah. 
(menak ayeuna mah leuwih 
dimaksudkeun kana diantarana ‘educated’ 
luhung elmuna  
‘wise’  jembar panalar  
‘leader’ lulugu/ 
kokolot /
pananyaan 
panannggeuhan umat- 
nu boga 
gelar raden 
ayeuna mah saukur nu pastina turunan menak-
jadi henteuna menak mah wallahu 
alam) 

Tapi,  
Mun teu bisa teu tapis .... loba menak (gusti) kaperdaya 
ku pamuji abdi 
(feodal) 
jadi mere tapi awuntah ...
loba somah (abdi) 
heurin ku letah 
teu wasa 
sieun teu nyaho basa...
saukur bisa kumaha anu dibendo (nu jadi gustina).

Dasar hirup di alam pamrihan....
nu dipamrih kasalametan kahadean. 
Matak kudu 
tapis mernahkeun maneh.


IV

Pek pecakan ka Rabb Gusti nu murbeng alam...
Sarua.....

Ku nempatkeun ‘ka abdian’ teh ngarepkeun ka gustian 
ti nu dipenta, 
pan 
dipapatahan ku Qur’an: 

Ari ngadu’a (menta neneda) keur abdi mah 
tarik teuing ulah 
laun teuing ulah..
pan cenah ngadu’a teh kudu sineger tengah sorana 
ari ka Gusti (rabb) 
mah;

Kudu daek 
menta ngadu’a ..
ulah api lain..
pan cenah Rabb teh 
teu resepeun ka 
(abdi) nu tara ngadu’a/menta; 

Kudu narima 
dina kalaipan/
dina katunaan/
dina kakurangan/
dina kasalahan  
(pek 
tengetan du’a du’a nu diawalan ku Rabb).  ... 
eta teh 
ameh bijil gustina  
sabab 
nu datang abdina 
nu  boga 
rasa rumasa. 

Ari ka gusti 
kudu sabar bae jeung tetep kudu menta (do’a/shalat) bae  pan cenah 
ceuk qur’an “menta tulung ka kami ku sabar jeung shalat” 
(kajeun can dibere 
kudu tetep menta) 
da wayahna jadi abdi nunggu-nunggu 
di kabul gusti.

Jeung ,....

Ceuk qur’an ge cenah 
kudu jejem yakin 
arek dikabul pamenta.   ...
Lamun henteu? 
kumaha deui? 
rek menta deui ka salian ti gusti?.... 
euweuh...euweuh 
deui nu bisa iwal ti gusti...
pan maneh mah 
abdi.


Tah..
hirup di alam pamrihan... 
nu dipamrih 
kasalametan 
kahadean.  
Matak 
kudu 
tapis 
mernahkeun maneh.
[24/9 14:25] aji rasha: V

KUMAHA SUPAYA  GULUNG ?

Naha kudu gulung?

Alam abdi-gusti mah 
alam anggang...
sadeukeutna ge 
ka gusti...
para abdi mah 
teu 
bisa deukeut 
sabab 
beda pangkat 
beda kabiasaanana. 
Tara gusti satata 
jeung abdi..
sabab 
lamun satata 
leungit 
kagustianana. 

Hayang deukeut mah nya gusti jeung gusti deui....
abdi jeung abdi deui.  
ngan 
lamun abdi-jeung abdi, 
gusti jeung gusti. 
Leungit kagustian 
leungit ka abdian...
pan basa nage jeung sasama mah 
pa dewek-dewek 
pa aing aing. 
Ngan kade 
mun keur aya abdi 
ulah 
gusti padewek dewek 
pa aing aing 
meureun abdi  
bisa ngunghak? 
Sabalikna 
mun keur aya gusti 
abdi tong sambewara...
bisi tideuha.. 
naha bet aya abdi cumantaka?

Alam abdi-gusti mah 
alam tata alam semu....
tara dicaritakeun sajalantrahna... 
Strategy jeung kaayaan presiden  (gusti) 
tara dijelaskeun kabeh 
ka sakabeh rakyat (abdi).... cenah ge 
kapaksa kudu ‘white lie’ sabab mun dicaritakeun 
sajalantrahna mah 
bisi kuciwa...
bisi putus asa...
bisi CAN BISA NARIMA..
bisi mancangah .. 

Pan kongas 
dina agama oge...
loba nu disumputkeun ..
saur Gusti teh 
dina qur’an...
”nu nyaho eta  mah 
ngan saukur kami 
jeung 
nu dikersakeun 
ku kami..
maraneh mah para abdi moal..
moal kabeh nyaho 
(nu saenyana) 
aya ge ngan 
saukur nyangka
”....ari nyangka tara pas ka enya...
malah, 
saur gusti dina qur’an, nyangka ngeunaan gusti mah pagawean abdi nu ditundung (setan)”. 

Hayang nyaho 
nu saenyana mah 
kudu pindah ka alam gusti jeung 
alam nu daralit  
(qarib/qurbah) 
sabab 
kapeto kapilih 
dikersakeun ku gusti. 

VI

Kumaha carana? 

Kudu 
daek saalam sakabeuki 
jeung gusti. 
Engke nyaho 
kumaha ari gusti 
sapopoena 
usik malikna.

Didieu para ulama mere tuduh, 
dumasar  
beja ti gusti 
dina qur’an, 
yen gusti Allah teh 
boga sifat  
20 siki.  

Aya (wujud),
 
mimiti (qidam),
 
langgeng (baqa),
 
nangtung sorangan (qiyamuhu 
binafsihi - tingali “lingga kabuyutan jeung sirotol mustaqim/nangtung 
sorangan”),
 
beda jeung nu anyar (mukhlafah lil hawadis)

 wahdaniat (gulung). 

Cik atuh lalanyah diajar kawas kitu.... 

Pan saur 
Sang Sri Uswatun Hasanah tedak quraysh ge... 
“akhlak maneh 
sing kawas 
akhlak Allah”

Bisa wanoh  kanu  
6 diluhur teh 
kudu bisa wani 
daek nyaho jeung 
hirup (keneh).  
Maneh nu nandangan 
(nu daek nu wani 
nu bisa nu nyaho 
nu hirupna). 

Hirup (hayat) jeung (hayan)
 nu hirupna,
 
Bisa (qudrat) jeung (qadiran) nu bisana,
 
Daek (iradat) jeung (muridan) nu daekna, 

nyaho (ilmu) jeung (aliman) nu 
nyahona....

atuh kudu 
sagala ku sorangan 
di sorangan 
lain euceuk 
lain cenah.

Ngucap (kalam) jeung (mutakaliman) nu ngucapna tapi teu make sungut.... 

atuh 
diajar nyarita teu ku sungut

Ningal (basar) jeung (basiran) nu ningalina tapi teu make mata.... 

atuh diajar 
ningali teu kumata

Denge (sama) jeung (samian) nu ngadenge tapi teu make ceuli... 

atuh diajar 
ngadenge teu ku ceuli

Teori na mah loba tinggal leukeun daraek diajarna...
diantarana aya nu  boga 
pamanggih: 

cenah, 
kudu asup tareqat..
tong sareat wae.... 
(kade loba nu 
‘kabodokeun’ 
ku guruna, 
kasiksa/kapager 
ku ‘labelling’ brotherhood tarekat/ 
sareat 
jeung 
golongan/aliran, 
komo kana 
tareqat nu sok 
ninggalkeun sareat),... 

cenah,  kudu ngaliwatan tobat, 
zuhud, 
wara, 
faqir, 
sabar, 
tawakal 
rido 
ikhlas 
(kade ulah lieur ku metoda)... cenah pamanggih jelema.

klise lamun dituluy keun. 

Ari ceuk  kami mah: 

Prak teangan 
Ajarna ulama 
ahli waris nabi 
nu bisa ngajarkeun 
nyarita 
teu ku sungut, 
ningali teu ku mata, ngadenge teu kuceuli, 
hirup teu bari ngarenghap. 
Nungtun 
kawani 
kabisa 
kadaek jeung 
kanyaho 
nu aya 
di 
sorangan. 

Tah engkena 
tara kaeuweuhan 
da aya  wujud  maujud 
tara neangan nu euweuh, 
langgeng baqa 
da mapay nu jadi 
mimiti maneh (qiyam)  memeh awang-awang 
uwung-uwung, 
nangtung sorangan bi nafsih, beda jeung batur-batur  
nu anyar 
nu pandeuri (mukhalafah lil hawadis). 
Gulung gumulung...
sagulung sagalang...
meureun teu kudu kararagok..
da jeung sobat dalit. 
Sab geus  
sakabeuki sakanyaho sakadaek sakabisa sakawani. 

Tah engkena nu disebutkeun ku teori-teori katasawufan jadi sorangan.
[24/9 14:46] aji rasha: VII

Gulung 
dina 
Patekadan Lemah Abang

Lamun geus geus loma/dalit, euweuh gusti euweuh abdi babar sapisan jadi sobat 
(wali). 

Tapi, 
dina tohid bisa na qurbah (qarib=dalit) nunggal ngahiji gulung teh ku 
modal islam (aslamtu sumerah) 
nepikeun ka jiwa ragana 
teu ngaboga boga 
nepikeun 
ka teu ku maneh maneh acan (da teu daya teu upaya). 

Ayeuna lamun 
ka-maneh-an geus aya deui, tuluy 
bareng jeung batur batur,  tuluy 
nyarita  meletus bijil ti sungut,  
make basa maneh (sedengkeun lain gusti mah 
nyaritana ge teu make sungut? 
ari ieu bijil ti sungut), 
ceuk batur nu ningali 
mah maneh teh keur fana (rusak). 
Ari nu rusak euweuh 
nu pantes nurutkeun 
alam tata 
alam semu.

Meureun batur salembur leueleutikanna pada heran pada teu ngarti,...  
gorengna pada nyalahkeun,.... ceuk batur teh 
naha ari aing henteu, 
boa si itu 
nurustunjung jelema gelo...
nu kitu teu sarua jeung fiqh (asal kecap fiqh = 
pamahaman, 
tapi ahirna jadi hukum) batur-batur.

Ieu kajadian  geus loba, 
di jawa mah 
kajantenan ka  
Syech Siti Jenar 

Aya  cariosan SSJ 
nu kadugikeun kanu sejen (utusan) nu beda tingkat pamahamanna 
(beda alam) 
ngeunaan ageman - 
nyatana waktos  para wali miwarangan ngulem   
SSJ,  
caritana nu katepikeun mah kieu:

----
Kahiji, 
waktos kaleresan SSJ 
nuju dina ‘kafanaan’, 
Utusan wali nepangan:  
“Kangjeng Syech,.... 
dipundut sumping ku Kangjeng Sunan... sun” 
SSj: “Euweuh sitijenar mah,        
         aya oge
         Allah”. 

Dasar ka jalmi 
nu dipercaya luhung 
sanajan ucapan na
’aheng’, 
nu dipiwarang teu 
wantun mindo catur  
teras wangsul deui pupulih 
ka para wali 
teu tiasa 
ngangkir 
SSJ 
margi nuju suwung 
nu aya ge ngangkenna 
Allah. 

Para wali  mah maphum teras we mindo (kaduana), miwarang utusan supados 
nu 
diulemna teh 
Allah, 
ngan kaleresan pas tepang teh SSJ tos dina 
‘biasa’
 deui.

”sun...dipiwarang ku Kangjeng Sunan supados ngulem Allah”.
..atuh  waler SSJ teh:  
“tong ngangkir Allah ka kami da kami mah 
SJ”. 

Atuh ki utusan  
mulih deui ka Para Wali wawartos yen teu tiasa ngulem Allah 
da 
nu kasampak 
mung 
SSJ. 

Para wali, 
ahirna, mutus supados ngutus nu cekap ngilmina 
(sa alam)
 pakeun 
ngangkir  SSJ. 
Sanggemna ieu utusan teh :

 “Ieu kami... 
menta Sj  Kalawan Allahna supaya hadir ayeuna keneh”.  
Sakedet netra  SSJ 
nu tos ras jlig... 
tos dugi ka riungan wali. 

Ngan,.... 
nyebut Allah 
ka nu sejen  ieu 
nu engkena 
jadi label 
‘hukuman’
 ka  
SSJ..., 
ti ieu beja nu nepi ka utusan teh, 
tuluy nyebar ka bala rea 
SSJ teh 
jalma nu ngaku 
Allah.


Naha sesebatan  lain 
SSJ teh 
Lemah Abang?

Ari lemah hartina taneuh 
ari abang hartina beureum. 
Di sunda mah lamun aya 
jelema nu anyar paeh 
sok disebutkeun cirina taneuhna ge beureum keneh. “puguh 
ki anu the maotna kamari 
tuh taneuh na ge 
beureum keneh”. 
Taneuh beureum 
dibasakeun kana 
pajaratan anyar:  
Padahal teu kabeh taneuh beureum, 
siga nu 
dikuburna di serena mah kajeun anyar ge teu beureum da taneuh na semu hideung.

Ari pajaratan anyar mah salian ti paesan (nisan) teh taneuh na ge melendung 
keneh...
cirining can kabeh sirna...
matak sok ditahlilan sok direwahkeun... 
can 
jadi paesan jati pisan  
da katambahan keneh 
sesa bangkarak.

Ari nu ngulik 
kasampurnaan mah 
kudu bisa paeh heula samemeh paeh 
ceuk batur/jamak  (tingali-paeh samemeh paeh) sabab kongas aya 
ayat qur’an:  
“Jeung jalma jalma nu geus paeh, tuluy dihirupkeun deui, terus dibere sunda, nu ku 
Sunda (nur) eta maranehna bisa lumampah hirup diantara manusa, 
naha sarua jeung 
nu aya dinu poek mongkleng anu manehna henteu bisa kaluar tidinya (6:122)’.

Kajadian syeh siti jenar meletus cariosan 
kasaksi ku batur ngangken Allah, 
sabab 
masih keneh anyar 
(kafanaan keneh teu acan pulih) 
lumampah saatos 
‘paeh samemeh paeh’ 
-sanajan tos kapasihan sunda (nur) ti nu murbeng alam 
benten jeung jalmi biasa. 
 (tingali-panaekan warnaning tangtung).

Enya kitu??..
pikiraneun
[24/9 15:09] aji rasha: VIII

Kumaha gulung supaya ngagalunggung??

Diulemna syeh siti jenar 
kana  gempungan Wali Sanga mah, 
sabenerna,  
pakeun ngabahas 
kaayaan umat kusabab ayana pamahaman murid-murid SSJ (ngaku tina 
ajaran/pangwuruk  SSJ) ngeunaan syariat agama  – nu aya imbasna ka masarakat umum 
(malah nepi kana ranah politik –
ki kebo kenanga, 
ki Ageng Pengging jrrd).  

Tangtu geus pada nyaho 
yen pamanggih murid 
can tangtu bener ngawakilan  (teu kabeh bisa ngawakilan) pamanggih guru 
sanajan loba oge murid 
nu leuwih pinter/jero/bener pamanggihna ti guru. 
Tapi lamun muridna salah –migawe salah- 
guruna 
sok dipenta bantuanana/pamanggihna/ ‘advisna’ pakeun ngomean muridna 
jeung ngomean 
‘akibat’ 
tina kalakuan murid. Kasalahan murid 
lain kasalahan guru- 
iwal ti lamun memang kabukti 
guruna nitah murid 
supaya migawe salah.  
Ieu kabeh alesan diulemna SSJ kana riungan Wali. 


SSJ pupus dina eta riungan (Pajemuhan Wali Sanga), atuh jadi katurug katutuh, 
ngajadi 
‘bukti’ 
yen SSJ kenging 
‘hukuman’ 
dugi ka pupusna. 
Aya nu nyebat ku 
para wali dihukum pati (diantawisna kadugikeun ); Aya oge nu nyebatkeun yen SSJ milih pupus nyalira 
dina riungan wali – 
‘Serat Siti Jenar” 

Padahal (nurutkeun ieu dadaran mah) 
anjeuna pupus cilaka 
ku ‘polah’ nyalira. 
Matakna ieu dadaran, 
insya Allah,  arek nepi kana kumaha supaya salamet gulung 
na abdi gusti teh jadi ngagalunggung.

Saacanna urang dongengkeun gambaran kajadian pupusna SSJ dina riungan wali:

Dina pamadegan 
yen sakabeh wujud 
jeung nu maujud 
dialam dunya teh 
teu aya deui 
iwal ti 
Allah. 
Laa maujuda ilallah 
laa wujudika ilallah...
dicobi ku keris duhung 
(keris “Kantanaga” kagungan  Sunan gunung jati) ..
ku kangjeng sunan kalijaga. 

Barang dicobi teh.... 
eta keris teu teurak...
teu tiasa antel antel acan 

(kawas ajian batara karang panta/level batu- 
tingal kaadaman + 
Batara karang).

---------
Kabiasaan nguji kamampuh patekadan kasampurnaan  dina tohid 
nepikeun ka ayeuna 
masih keneh  aya.... 
jeung bakal terus dipake  Sabab patekadan / 
kayakinan teh 
kudu 
kaharti 
karasa tur 
bukti.

Lolobana mah nu jauh keneh kana alam tohid 
sok sarieun 
mun diajak 
ngukur 
kasampurnaan 
sabab 
sieun kabawa paeh. 
Nu kapikirna 
teu bisa baralik deui. 
Lebareun keneh 
ku kahirupan dunya. 

Padahal cenah ceuk 
nu geus paeh 
samemeh paeh.. 
lamun paeh 
(nyawana) 
nu aya 
(nyesa) 
hirup mungkul  
usik malik 
pan kongas dina qur’an 
Allah 
nyanggem 
“nu paeh dijalan Allah sabenerna hirup 
masih barang hakan 
barang pake 
ngan batur-batur 
teu apaleun”.
-------------




urang tuluykeun deui:

“Enya...
enyana mah tapi wujud 
(af’al) Allah 
(awak) nu ngajentul ieu mah lamun ditewek lumrahna kudu teurak....”
Nguping kitu..
teras we eta keris teh nanceb...
tapi teu bijil getih...
biasa wae teu reg rog 

(kawas ajian batara karang panta/level taneuh- 
tingal kaadaman + 
Batara karang)

“... lumrahna wujud 
(af’al) Allah/
awak nu ngajentul mah 
mun katewek bijil getih.”
Teras we tina salira SSJ 
bijil getih tapi bodas... 

(kawas ajian batara karang panta/
level taneuh/
cai (Jannah)  - 
tingal kaadaman + 
Batara karang)

“.... lumrahna mun getih 
tina wujud (af’al) Allah/
awak nu ngajentul mah... 
bijilna beureum”

Teras eta getih jadi beureum ngaberebey... 
bari salirana 
tetep seger tur 
teras sila. 

(Tah ngawitan ti dieu 
syeh siti jenar katideresa 
ku polah nyalira 
“nyebut Allah kanu sejen...” rido 
nu maujudna 
jadi awak ‘jelema biasa’ 
nu getihna beureum...
sanes 
wujud ‘manusa’ 
af’alna Allah..... 
bari nuju ditakonan 
ku si “kantanaga” 
nu 
maunatna teh mun dipake moal bisa dibalikan deui)

“Aeh...naha bet jadi kitu? 
...lumrahna mah nu bijil getih terus moal hirup 
tapi tuluy paeh.”
....Tuluy eta awak-awakan...
teh ngagoler. 

syeh siti jenar nyarios..
”sok hayang ditembongkeun naon deui?” 
Ditempas 
“... teu lumrah aya mayit masih keneh nyarita...”

Saharita...syeh siti jenar..
nyarios kieu...
”heug atuh kula 
moal deui cacarita... 
ninggalkeun ieu alam...
ngan engke sing waspada bakal daratang munding bule....

bakal aya.... 
bakal aya ... 

(nu sabagaian seueur tos kabuktos ieu cariosan syeh siti jenar teh)

Saatos nyarios kitu 
badan syeh situ jenar
sirna 
kagentos ku hiji tangkal 
nu seungit ngadalingding.

Naha bet kajadiana kitu?Naon maksudna? 
(Urang teraskeun upami pareng)
[25/9 19:11] aji rasha: Di gunung tangtung; 
Leresan Karang adeg
ngeunaan elmu kanuragan 
nu jadi tunggul kawedukan 
nujadi tangkal kabedasan 
nu cenah cecepengan 
pamukpajajaran baheula.
kieu.....

Usik tangtung teh  
jadi na (kudu) hiji 
ngan diwangun
ku  opat bagian 
nu kudu bisa jadi reng..
dina aweuhan 
jadi sir dina sari...
jadi ras dina rasa...
jadi pakean
dina awak 
jadi dangdanan 
dina badan:

1. Usik awak

Usik na awak, 
resep pisan 
gampang kacirina, kamampuh
naon wae asal nu kadongkang bisa 
ditonjok, ditajong, 
dibabuk, nyingcet, lumpat   Kana awak jadi
pasti bisa neunggel    

Jampena
 pakuat kuat 
pakesit kesit 
pagede gede

Ngan edas 
ngulik usik na 
awak mungkul mah sakeudeungjayana, 
dina umur ngolotan teh ngurangan/leungit; 
matak timbul basa.... 
baheula mah jang 
abah teh jago tarok 
jago bobok 
jago mukakeun anderok.. ayeuna mah
leungit/ngurangan 
geus suda ku tanaga...
eleh kadeseh ku nu ngarora. 

Matak mun tukang 
ngulik usik na awak mungkul ngajago keur ngora...
tungguan we 5 taunan deui...
komo geus rarempo mah ....
geus kitu tinggal babuk ku nu
ngora...gampang. 
Gening muhammad ali ge keur ngora mah jago ...
tong wani ngajak gelut ka inyana...ayeuna mah
kudu wani da geus kolot ....
parkinson deuih.

2. Usik napas

Usik na napas, 
resep pisan 
sabab 
siga teu pira 
tapi
lamun ka olah bisa nimbulkeun ka mampuh diluar usik na awak 
nu luar biasa...
teu kudu pa antel ...
bisa
ngalempag ti kajauhan...
rosa tanaga..
cepet usikna...
weduk..awakna... 
entengna bisa motongkeun
beusi..
nu leuwih teus tibatan tulangna jrrd .. 

Jampena 
pakuat kuat 
pangger angger 
pa lemes lemes

Pan dina gelut na ge...
saha nu kuat napas na 
pasti
meunang.... 
teu kudu awak siga rambo....
asal kuat
dimana neundeunna napas jeung apal ngagunakeunana...
rek dijero 
rek didada 
rek di beuteung
rek kaluar rek kajero 
rek di luar kabeh 
aya guna
jeung kamampuhna...
masing masing....
pasti jago...
beuki
kolot teh beuki tapis 
beuki jago...
lain jadi eleh.

Ngan edas 
ngulik usik na napas teh 
kudu diniatan heula
makena...
kudu usaha heula....
kudu di kamudi ku uteuk... komo rada hese mun metakeunna tukangeun bujur
treuk. lamun geus teu napasan leungit.


3. Usik rasa

Usik na rasa, 
resep pisan sabab 
aneh ayana teh 
lamun sareh. 
Neangana ku paeh. 
Carana ku 
henang hening henung. Jampena 
ku tarima,  
Eusi na teh lamun suwung, 
suwung na teh lamun eusi, 

satungtung rasa na tedak wedalan galunggung 
hartina
galuh agung nu ngagalunggung 
moal ka tembus 
ku wisaya...
moal kahalangan tempat. Teu kudu diniatan heula 
da geus jadi tumpah darahna, teu kudu hese cape heula 
da wisesa murba.

Jampena 
pasareh sareh 
panggger angger

Pantangana 
lamun keuna ku was-was jeung pangridu ridu nafsu. Bates kamampuhna  
ngan nepi ka bahrul hayat...
saleuwihna ti eta 
moal nyaho 
da geus karem ka jatina...... Tapi edas eta  mah 
teuing ku mulya. 

4. Usik na cahya eusi

komo ieu resep pisan 
sabab 
jatining usik...
sakabeh nu aya di alam teh nyatana cahya...
ceuk einstein wae e=mc2...
awak teh cahaya.. 
cahaya teh awak
constanta na wadah... fungsina jadi. 
Dikamudi ku ati nurani 
(ati nu caaang cahayaan). Ayana di jero-
jerona tangtung.

Jampena 
pacaang caang 
pa poek poek...
Nyaho jatining caang 
nyaho jatining poek....
bisa nyumput buni 
dinu caang. 
Sabab 
nganyahokeun caang soteh ceuk nu poek
lamun ceuk nu caang kumaha? 
Poek soteh ceuk nu caang
ceuk nu poek kumaha? Nyatana mah 
caang lain 
poek lain
caang enya 
poek enya 
ngan lamun usik 
papoek poek
pacaang caang.

Pantangana 
lamun ngaku... 
cirina lamun jadi...
kahontalna lamun geus 
teu maneh maneh acan.

Anu kasinugrahan cahya 
bari tapis ngagunakeunana...
teu kahalanganku awak..
teu kahalangan ku umur...
teu kahalanganku tempat 
teu kahalangan ku jaman.  Teu kahalangan ku bahrul hayatna...
Awak na leungit ge
terus mancur. 
Runtut jeung nu alus, 
wawuh jeung nulembut, 
galo jeung nu nyaho, 
dalit jeung nu leutik,
Satungtung dunya ieu katut eusina aya 
Moal runtag seseliran.

Tina eta nu opat,... 

Elmu na  
pamuk pajajaran mah 
nyaeta lamun geus 
bisangahijikeun usik sunda (Nur) jeung rasa galuh; 
jadi di PAKU-an Pajajaran tangtung. 
Sumarambah dina nafas
nyiliwangikeun awak. Awakna dikamudi nafas, nafasna jadi pamanah rasa; rasana merenah di jaya dewata
(dewa=dev=cahya); 
dewatana di pakuan...
nunggal dipajajaran....
kanyataan wahdaniat. 
Usik awak usik nafas ... luarna; 
usik rasa usik cahya... 
jerona; 
Jero tembus ka luar; 
luar paesan jero
jero bagian jero... 
luar bagian luar; 
jero luar... 
luar jero... 
ngan jero mah jero 
luar mah luar.

Ari usik urang aya dimana? 

boa dilebah teuing...  

teuing ku awak 
teuing ku nafas 
teuing ku rasa 
teuing ku cahya 
teuing ku Allah... 
teuing ku batur 
nu sok disebut
lelembut 
ngan cilaka temen lamun kitu sabab 
asup kana paribasa 
sayang kaak na suhunan 
kut angkut nu boga teu
nyaho nyaho.

.........
[25/9 20:23] aji rasha: JUNG NANGTUNG 
WAWUH KA KUJUR
AJEGKEUN SAPANGADEG
HURIP INGWANG 
HIRUP INGSUN
JIRIM JISIM PANGANCIKAN
 
 
Tah dina perkara 
jirim-jisim jeung kuring oge naon bedana 
jeung ingsun/isun, 
kaula atawa abdi, 
pamanggih simkuring numutkeun ajaran nu katampa dina ajaran 
spiritual Bapak Mei 
aya beda jeung 
kanyaho umum. 
 
Kieu kateranganaana:
Ari "jirim" teh 
nyaeta wujud nu katingali atawa 
badan wadag (lahir) 
nu asalna tina 
1.cahaya beureum (acining seuneu) - 
2.cahaya bodas (acining cai) 3.cahaya koneng (acining
   angin)  
4.cahaya hideung (acining
   bumi), 

sedengkeun "jisim" 
nyaeta  wujud nu teu katingali badan halus (batin) 
nu asal ti pangawasa Gusti.
 
Jirim 
teh tempat 
pangacikan jisim  
contona: 
awas ngancik di panon, 
denge ngancik di ceuli, langkah ngancik di suku . 
Tah eta 
jirim jeung jisim mangrupakeun 
parabot nu digunakeun 
ku kuring pikeun ngumbara 
di dunya. 
Naha saha ari 
"kuring"?.
 
Tah ari "kuring" mah 
nyaeta lain lalaki-lain awewe, lain budak lain kolot, 
teu boga anak 
teu dianakkeun 
nu asalna 
ti Gusti 
jeung salawasna 
teu pisah jeung 
Gustina 
jeung 
sifatna langgeng, 
ngan sok kadang kapopohokeun atawa dipopohokeun 
ku jalma, 
nyatana 
nu sok ngelingan, 
sok mapagahan, 
sok nitah bener 
nyaram salah 
nu ngancik di unggal jalma sakuringna-sakuringna.
 
Ari eta nu salawasna 
boga kahayang jeung sok kadang sakadaek-daek 
teu mikirkeun batur nu oge sok aya di unggal jalma eta saha?. 
Naha eta nu disebut 
Syetan teh 
?.
  
Tah dina elmu sunda sakanyaho kami 
teu acan manggihan katerangan soal syetan 
saperti nu digambarkeun dina agama samawi. 
Nu boga kahayang atawa napsu teh 
nyaeta nu disebut 
"ingsun/isun" tea 
nu asal tina 
kajadian anyar 
sanggeus ayana 
jirim jeung jisim 
nu asalna ti sagaraning hirup. Jadi ingsun/isun mah 
urang dunya 
nu tangtu teu leupas ti pangabutuh dunya atawa napsu-napsu dunya.
 
Kunaon pangna isun boga napsu? 
Tangtu bae sabab 
kahiji ingsun urang dunya, 
kaduana ingsun make wujud lahir (jirim) 
nu asal tina acining dunya 
(seuneu-cai-angin-bumi) nu nimbulkeun napsu-napsu, geura pek 
ulah napas-
ulah nginum-
ulah dahar-
ulah make haneut, 
tangtu moal boga kahayang/euweuh napsu. 
Tah dina ajaran nu katampa ku kami 
napsu-napsu ieu teh datangna tina 4 unsur ieu, 
lain ti syetan nu asal ti saluareun diri urang 
(ieu ceuk pamanggih kami salah sahiji bedana pamahaman ajaran sunda jeung ajaran agama sejen).
 
Dina hirup urang kabeh 
mun dilenyepan bener-bener tangtu bakal manggihan mana ingsun jeung 
mana kuring, 
sok sanajan susah ngabedakeunana, 
sabab kuring jeung ingsun 
hiji tapi dua,
dua tapi hiji, 
lir dua beulahan "mata uang" logam mun katingali garudana, 
angkana teu ngatingali oge sabalikna. 
Tah kuring 
nu asal ti 
Gusti 
ieu nu bisa nganyahokeun 
ka Gustina, 
nu bisa nganjang ka pageto, jeung 
bisa nganyahokeun 
nu geus kajadian baheula. Ngan memang sok sering 
diapilainkeun 
ku ingsun.
 
Tah ari nu disebut 
"abdi", 
nyaeta jalma 
nu boga rasa rumasa 
keur ngabdi ka 
Gustina, 
tah lamun geus bisa salawasna 
ingsun 
bisa ngabdi ka 
Gustina 
luyu jeung 
sifat-sifat Katuhanan 
eta meunang pangkat "manusa",  
sedengkeun 
"kaula" 
nyaeta 
nu boga rasa rumasa
jeung keur kumawula ka dirina, 
kumawula ka 
luluhurna 
(indung-bapa), 
kumawula ka 
lemah-caina, 
kumawula ka 
bangsana 
jeung kumawula ka 
Gustina. 
Tah ari 
"kami" 
nyaeta 
ingsun 
nu keur ngagunakeun 
lahir jeung batin.
 
Kitu sun, 
pamahaman kami dina perkara ieu, mudah-mudahan bae aya gunana pikeun 
nambah wawasan kidulur Sunda.
[25/9 22:30] aji rasha: Kapungkur abdi 
sateuacan rimbitan 
kantos naroskeun naon
anu disebat 
mari'rifat ka Gusti teh ? saurna, 
gali olah manfaatkeun 
jadi tos dugi teh 
sanes beres malah kedah
tiasa ngagali ngolah na sareng ngamanfaatkeun 
dina nanaon oge ti 
mikro dugi ka makro

Lajengna deui diajarmah 
ka mana wae jeung 
kasaha wae, 
ngan alusna mah saenggeus rimbitan saurna, 
ngan ari patokan mah
anu katanpi tentang 
kailmuan 
diantawisna :

1.      Elmu sarea't nya eta :

Elmu tentang 
panyarek sareng panitah nusok dijantenkeun
tata cara paribadatan sareng diaji di ajaran agama
termasuk dina 
adat istiadat dugi 
ka hukum ka tatanagaraan
anu rupi rupi tergantung kana asal usul, tempat  sareng
jaman dikaluarkeunana eta sare'at. 
Dzikirna 
dzikir jahar (tarik)

Manfaatna henteu picarekeun jeung 
henteu titaheun 
estu pujieun 
da mani soleh

Godaanana 
sok haying nitah jeung nyarek bari kirang pas
Upami dina silatmah pangintean ibing penca
Carana 
sering maca sareng 
ngobrol ka ahlina

2.      Elmu tarekat nyaeta :
Elmu tentang 
jalan pikiran atanapi ayeunamah 
logika panginten, mung dina sekup diri mah 
ngalatih otak tina
ngalatih alatna 
dugika digawena 
eta alat, 
sareng kanggo nalungtik naon nu sabenerna, 
make  dicarek jeung dititah  caang weh eta 
ge nembe kaharti 
kedah diteraskeun dugi terang hakekatna atanapi kaluarna rahmat
dina hate

Manfaatna 
tiasa ngiatan kana 
panyarek sareng panitah
dzikirna 
dzikir khouf (laun) 
alamna malakut

Godannana 
pedah kenging kakiatan 
sok jadi wani teuing
jeung ngajago

Upami dina penca mah panginten olahan nafas atanapinusok disebat pernapasan

Carana 
sering latihan ka ahlina sareng ngobrol

3.      Elmu hakekat nyaeta:
Elmu tentang 
naon nusabenerna 
panyarek jeung panitah teh
sareng terang manfaatna. Atanapi 
olahan hate 
tina mulai
alatna gerakna sareng ngamaknaannana 
kana panyarek jeung
panitah 
sareng sidik jeung 
nuturkeun gerakna eta rahmat ti
gusti 
dina hate

Manfaatna 
tiasa ngajelaskeun sareng mere kasadaran kana
ayana panyarek sareng panitah.
 
Dzikirna 
dzikir sir jeung
alamna alam jabarut 
kenging roh weh 
roh kudus

Godaannana 
sok nurutan jiga nu bogana padahal tos teu usum atanapi sanes wancina 
lantaran apal jeung nyaho kana
eta panitah jeung panyarek

Upami dina penca mah panginten gerak otomatis terangkana sagala jurus boh diurang jeung dibatur

Cara na 
sering meditasi 
sareng munajat 
dibingbing kuahlina bari sering dialog paduduaan.

Ma'rifatmah 
langsung sareng gustina dina nyiptakeun sagala
solusi sesuai dengan kadarna masing-masing tos dialam
caang (sunda)  
tapi heunteu serab jeung nyerabaan tos
disebat jalmi tanggel waler jadi wali pinilih 
nya ahli
rasa nu sajati 
anu tiasa ngamerdekakeun sajati sa dunya.

Mangga nyanggakeun
[26/9 14:20] aji rasha: Adeg Adeg

Reinkarnasi maksudna 
(1) hirup deui na hiji jiwa (jelema atawa sato) 
dina awak nu anyar 
“the rebirth of a soul 
in a new body” atawa 
(2) sukma sinukma tutuluyan ka awak nu anyar 
“Passage of the soul through 
successive bodies”, kajadiana kieu teh 
ku sabab karma‘causa effect’ amal tingkah laku 
Singgetna lamun di sunda 
mah reinkarnasi teh 
NITIS/NYUKMA 
(ka nu anyar).

Tulisan ieu rek ngajelaskeun diantarana: 
Naha enya sare 
hiji kajadian hirup paeh tuluy dihirupkeun deui? 
Kumaha wae kajadian keur sare? 
naha enya aya jalma ayeuna titisan batur baheula?..
kumaha kajadian nitis 
ka awak nu anyar 
lamun awakna geus rusak? Naha bet bisa? 
Naon gunana? 
Naha sanajan ulikan na aya tapi dina ahirna ….. diulahkeun? 
nurutkeun nu kapanggih di sunda. 

Urang mimitian ku:

1. Urang kabeh reinkarnasi sato/jelema saencana…
tapi ulah itu 
jadi 
gustina

-----
KAMI, ngaku satata 
jeung nu lain (dia) 
euweuh luhur handapan. KAULA, abdi nu ngaula/ngabdi ka batur 
(nu jadi gustina).
----

Geus jadi kanyaho sarera yen Jelema nu hirup didunya disebut nyawaan, 
lamun 
geus euweuh nyawana disebut teu hirup/paeh.

Nyawa teh teu datang sakaligus lengkep (inditna ge saeutik saeutik,.. 
Barang gubrag sanajan 
mata 
ceuli 
irung 
sungut 
aya bari dibungkus kulit…orok 
can bisa neuleu, 
can bisa ngadenge, 
can bisa nyarita, 
can bisa ngangseu, 
can bisa ngarasa…
nu gede ngamurba orok mah 
hirup (diantarana kabukti aya nafasna)…. 
bisa na panca indera boga/ lengkep sampurna teh …saeutik saeutik… 
sanggeus asup Gizi kadaharan/inuman 
kana awakna 
nu asalna tina 
sato (asi & tutuwuhan, herbivore; 
jelema (indung&bapa) omnivore 
rantai makanan) 
nu geus (di) paeh (an).

Didieu benerna 
caritaan kampung yen 
“ti nu paeh bijil nu hirup” . Sabab ku 
asupna/nitisna sato/tutuwuhan nu geus paeh (terus diolah jadi kadaharan) nya orok ngagedean 
jadi jelema 
nu hirup 
nu ngadenge 
nu ngadeuleu 
nu ngangseu 
nu nyarita 
nu ngarasa. 
Hirup nu nandeanana.

--
Dina ulikan kasundaan, 
aya dua istilah nu beda 
hiji hirup 
hiji deui nyawa. 

HIRUP 
nyatana 
nu ngajadikeun 
sperma + sel telur 
jadi janin 
katiban sukma 
-proses nitis ka 1-
terus usik malik dina beuteung indung…

Sedengkeun, 
NYAWA mah 
mimiti kapimilik 
marengan hirup na 
sanggeus si janin 
gubrag ka dunya 
ditampa ku indung beurang/bidan/dokter 
terus di buka 
‘selaput’na.. 
antel jeung hawa dunya 
nya terus ceurik..
nya jadi bareng 
hirup (hayat) jeung nu hirupna (hayan) 
aya nyawaan.
---

Asupna/nitisna 
ieu ‘bangke’ 
kana kuburan beuteung teh jeung ruh/jiwana, 
lantaran asalna 
can hayang dahar nitis eta jadi hayang/bisa dahar 
da saacana sato mah nyatu; asalna 
can hayang/bisa sahwat 
jadi hayang/bisa 
da saacana sato mah 
sahwat mungkul; 
asalna can hayang maehan/bisa gelut 
jadi hayang/bisa 
da samemehna 
tukang sesebred 
tukang ngahakan, jst 

Wah maenya?..

cobaan tong dahar rada lila..
komo mun daek mah nepikeun ka kurang gizi/gizi 
buruk …. 
Moal hayang dahar,…
moal resep ningali buju oge 
moal timbul sir resep/bogoh ka nu gizi buruk 
sabab teu nyampak anaSIR ‘sato’na nu 
jadi daya tarikna)….
moal mikir 
hayang burger 
hayang boga leuit gede hayang korupsi 
pasea maehan, 
shalat dzikir tafakur 
ge embung, …
diuk nangtung bener ge 
moal bisa. 
Eta kabeh sabab geus euweuh/
teu jadi/
teu boga deui 
sir tina sari kadaharan, 
sari na ilang/kurang… 
sagala jadi teu nyari..
kalahka dipikaresep 
laleur (bangke).

Jadi sir teh ku sabab sari,… sir ku sari… 
sur ser kaditu kadieu 
ana piur jadi 
nafsu nya ngumpul ngawarnaan/ngaribriban rasa dina hate –
dua kakuatan ngumpul 
dina pikir/akal bijil jadi pamilihna, 
patunggalan loba jisim kapirasa 
jadi hiji 


Beuki lila,… 
tina ngagoler jadi nangkuban jadi diuk jadi nangtung, 
hulu saluhureun jajantung,..
akal leuwih luhur/
gede pangaruh/ dominan tibatan 
hate. 
Hate nu mimiti mah 
ka limpudan/
awas ka hirup mungkul, 
jadi leuwih kasorot/narima/kapangaruhan ka loba loba warna warna nu hirup/
nyawa titisan sato. 
Matak antukna 
bagian hirup 
saukur jadi hate leutik 
jeung bari hese diteangana da nu lobana ngabengbreng. Nu leutik ieu teh 
nu caangna (nurani) 
jeung nyaangan lampah….
tapi jadi kalimpudan 
ku nyawa …
meureun apal 
kanu ngulik sunda=nur kapanggihna ATI teh 
nyatana sunda 
nu lir pulo leutik 
ditengah sagara.


Jelema… 
basariyah.. 
jadina kumaha nu nitis kana awak....
you are what you eat. 
boga 
sir 
nafsu 
akal 
kabeh pangaruh nu nyukmana… 
gening di china mah jelema 
jeung jaman ge dicirian ku sato ..
tingal kalender jeung SHIO china. 
Ku pangaruh nu nitis 
dina mangaruhan 
sifat/
karakter 
jelema lamun dilajur, 
Jelema bisa 
leuwih ti sato – 
da kumpulan ti rupa-rupa sato nu nitis. 
Matak kongas aya 
dongeng cenah malaikat kantos ‘protes’ naha jelema dijantenkeun khlalifah..
generasi pengganti nu dominan ngalifahan di buana…
sab jelema mah 
tukang ngarusak jeung ‘ngaluarkeun getih mungkul’ (sapi bikang:30).

Tapi, lamun euweuh nu nitis....
jelema moal aya di dunya-kadunyaan. 
Lamun teu make nu nyukma ka jelema 
basariyyah moal bijil…. Kongas Siwa 
ti argadumelah ka dunya ‘naek’ sapi sapatemon 
dina nandini 
naha teu tiasa hiber nyalira?…Wisnu ti utarasegara hoyong ka pertiwi ‘jadi’ bagong, 
naha wisnu goreng rupa?; 
ari ka dunya kedah wae nitis, ka awak batur 
(misalna: ka Krisna Rama 
Arjunawijaya)?…
guruminda ka purbasari nganggo ‘acuk’ lutung?

Nu naritis nyukma… diperlukeun ku jelema 
guna sangkan boga ka 
-jelema-an….
kasebutna ayeuna mah maraneh na teh 
ibadah mantuan 
ka jelema 
ku jalan nyukma. 
Ari ka jelemaan 
dipake keur 
ngajadi nu hirup 
ameh nyawaan. 
Ngan bedana 
araranjeuna mah –
Hyang Siwa, 
Hyang Wisnu, 
Sang Patanjala- 
saukur dina peryogi mungkul kasukmaan teh teu katutuluyan… 
tiasa ulah alih sukma. 
Hiji resi 
dina mahabarata mah 
gening sapatemon ‘jadi‘ sato..
tapi…
nepika tiwas ka panah 
pandu.

Eta sabab…. 
teu kendat kendat 
ajaran/nasehat/pangwewedi tinu karenging hidayat 
nyatana nu pareng 
hate leutikna/
nuranina 
kapanggih tuluy 
nguatan caang - 
jadi 
meunang tuduh ti nu 
Maha Suci, 
para nabi 
para rasul 
para batara nu linewih 
marasihan ‘lilinggeran’ supaya teu jadi sato teuing teu jadi sato tuluy…. 
meh aya bijil kamanusaan 
nu bisa jadi wawakil kasimpenan/
katitisan/
tempat mancur mubyarna HIRUP nu bijil ti 
hate leutikna/
nuranina 
sorangan 
memeh kaanglipudan 
nyawa…

Eta sabab…
sok loba nu harayang balik ka fitrahna lir orok karek lahir..
kaayaan nu jiwana can kapinuhan nyawa 
masih keneh gede Hirup…kanyataan nu 
Maha hirup.
 
….Nya mulya pisan 
kanyaho 
tapak geus loba 
awak kuat keneh 
ari jiwa geus balik deui 
ka wiwitan dina 
sagara hirup… 
genah pisan.. 
eta kabeh dipigawe 
ku jalan nahan 
teu kaasupan nu nitis 
nu gening tara puasa 
(bulan puasa) tutuluyan…kudu wae ahirna mah buka dahar nginum sahwat deui…muka deui lawang patitisan… jadi 
wadah nu nyukma… …. dadasar prawira sasmitaning Sang Uswatun hasanah rahmatan lil alamin…..


Sabab teu tuluy-tuluyan puasa nahan teu kaasupan, dina pas usik malik teh 
kumaha petana sangkan maranehna 
teu jadi gustina dewek? 
tapi saukur ngaulaan 
ibadah kanu boga awak…….
kami (mah) hayang 
jadi titisan para kaula mungkul. 
Kami (mah) daek soteh narima reinkarnasi para kaula nu daek mantuan pedah eukeur jadi jelema …

…Kumaha carana?.... 
Naha enya sare 
hiji kajadian hirup paeh 
tuluy dihirupkeun deui? Kumaha wae kajadian keur sare?

2. Sare - hudang 
hirup paeh tuluy 
dihirupkeun deui 
kajadian nitis 
sukma sinukma 
nu tuluy tumuluy….
satungtung boga awak..
[26/9 15:26] aji rasha: Sare - Hudang 
Kajadian Nitis 
Sukma Sinukma 
Nu TuluyTumuluy….
Satungtung 
Awak Kuat

A

Nu nyukma 
ngareaan nyawa 
nguatan awak 
ngagedean. 
Gawena…
di lahir awak (jasad/badan) jadi kaula nyawa; 
di batin nyawa 
ngaulaan awak.

Sir anu piur 
jadi nafsu nyawa, 
dilahirna, 
awak nu nurut nandangan. Suku lempang 
leungeun ngaragamang 
mata neuleu 
ceuli ngadenge 
sungut engab 
biwir seuri nyengir 
sabab 
nyawa nu hayangna. 
Ti dieu, 
bijil babasan kampung…..
nafsu nu matak kaduhung badan (awak) anu
katempuhan… 
(duhung =peso; 
kaduhung =pegat, misah, 
putus, eureun, anggeus ).

Kitu na teh enya pisan sabab….

kahayang nyawa 
lamun diturut mah 
anggeus kaluar 
tinggal badan nu ngarasakeun narimana; dahar kahayang nyawa…diturut…
kaduhung hayangna..
da dahar di turut..
tinggal seubeuh, bunghak, gembrot, kuat, jagjag, 
nyeri beuteung, pantes jrrd awak 
nu nampa nyimpen mamawa;
 
Sahwat..diturut..
kaduhung hayangna….
tinggal leuleus, reuneuh, relaxed, .sehat……
kabeh awak nu katempuhan

Diajar ngelmu 
kahayang nyawa 
duhungna ti kirik nepi 
ka jadi anjing 
awak kahese hese.


Ngan kade tong templang sabeulah…


Kajadian di batin 
beda deui…
jasad/awak 
mangaruhan nyawa. 
Nu ditampa disimpen 
dibabawa jeung sakabeh 
nu geus dipigawe awak/badan 
di batina 
engkena 
mangaruhan 
nyawa; 
awak caharaan aya dangiang sabab 
hasil 
ngelmu ngulikna nyawa;

Nyeri huntu sapeupeuting nyawa nu nandangan ceurik/ambek ambekan teu bisa hees. 
Pernah ngadek nyarekan nipu batur ku sungut kahadean ku leungeun..
kasimpen…
dina awak….
isuk jaganing geto sok nembongan mangaruhan deui 
kana nyawa 
sanajan sungut teu nyarita awak-awak nu lain nyaritakeun pagawean nu enggeus. 
Ka batur mah gampang bisa nutupan ku sungut, kapribadina mah moal bisa sabab marengan bawa 
jeung mawa sorangan.


Beuki lila nyawa beuki kapangaruhan tapak tina jasad….
pon kitu deui sabalikna 
jasad awak kapangurahan nyawa….
 
Naon-naon amal nyawa dilahir kabeh dicatet dina 
awak/jasad/badan, 
engkena di batin 
naon naon nu geus 
katarima ku awak 
mangaruhan deui nyawa…- nyawa mangaruhan awak…. awak mangaruhan nyawa…lahir batin…
lahir jeung batin… 
kitu jeung kitu.. 
kitu jeung kitu… 
Kitu jeung kitu...
kitu jeung kitu…



B

Untungna,….

Nu Maha Hirup…
maha suci 
welas asih 
ngamurbeng reujeung ngauban saenyana, 
kaayaan 
‘causa effect’ 
karma 
catetan kitab tingkah laku amal dina jasad 
dina nyawa teh 
dibere lolongkrang... 
aya eureuna 
aya reureuhna….
aya dioemeanana… 
nyatana 
dibere sare….. 
PAEH nyawana… 
Jeung deui, 
saencan rusak awakna 
kasempetan PAEH 
terus nyawaan deui… teh tuluy tumuluy dibikeun ka jelema - 
henteu sakali – sigana, 
ameh daek mikir 
(lila lila mah sugan ngarti) pakeun manggihan jalan nalutur…

Atawa…

Sugan we kengeungeunahan kaedanan resep tuluy 
di dunya resep 
ka nyawa 
nu saukur bobogaan 
hese paeh teu daek leah ngaleupaskeun nyawa. 
Nu karitu teh pohoeun 
ka caritaan urang lembur nyawa gagaduhan/bobogaan banda sasampeuran….
enya ukur 
narima nu nararitis 
nu nyarukma sabab 
eukeur jadi jelema 
da samemehna mah 
henteu boga …
nyampeur banda raja kaya didunya meungpeung eukeur.


1. Lamun Leutik keneh

Leuwih loba sare, 
sarena leuwih loba ngimpi  bari poho.. 
Ngimpi keur “restorate” awak. 
Pules keur ‘restorate’ nyawa….
tah kahayang hirup… 
nyawa keur meujeuhna dipikabutuh keneh…
nyawa ngadominasi….
da memang perlu ameh 
engkena lengkep jadi jelema…ameh kasebut jelema. Dipepende di do’an 
ku indungna..
sing “mimpi indah”.. 
lila sare…tibra… 
enya da indungna jelema.. hayang kabaturan engkena ku jelema deui.

2. Kagedenakeun 
(ti sawawa ka dewasa)-

Waktu sare ngurangan, ngimpi + poho 
“kaimbangan’ ku eling; 
Pili genti gumantung 
mana nu kuatna… 
Matak sok aya nu inget tadi peuting geus ngimpi..
matak sok loba nyarita 
rupa rupa ngimpi teu puguh/teu runtut,..
asa ngimpi tapi teuing 
naon/poho deui, 
aya nu kebluk hese hudang, aya nu keuna ku eureup eureup 
(pangaruh sukma ti luar nu hayang asup…
tapi dina arek ‘beresonansi’ awak nyawa nolak/kurang cocok frekuensina)…
aya nu keuna ku teluh/gendam/wisaya/hipnotis, 
aya nu meunang tuduh (ngimpi 1/6 ka nabian)…matak aya nu hese sare..
matak aya nu sare lila
tapi teu seger 
sare sakerejep tapi cukup…

Tuluyna, 
rebutan/perang 
di jero kurungan 
antara poho jeung eling. Perang sajero kurungan…....
tah kahayang hirup …
jelema didunya asup ayakan dipilih mana nu 
enya-enya ;




C

Kumaha ari 
kajadian kana 
jasad/awak/badan…..


Salira sare…
sabab hirupna masihaya….
Jutaan sel 
dina 
awak/
badan/
jasad 
robah… 
aya nu diomean 
aya nu nambah 
nu ngagedean 
nu ngajauhan . 
Kukituna sanajan 
nu kaciri gampang mah

robahna awak 
jadi ‘bentuk’ anyar teh 
ngan saukur: 
orok, 
budak, 
sawawa, 
dewasa, 
kolot. 
Sabenerna 
tiap peuting ngalaman robahan ditingkat 
sel nu sakitu lobana.

Kukituna 
pas hudang teh 
geus lain awak 
nu samemeh sare….
tapi awak nu anyar 
(beda)...
nu ngalaman robahan jutaan sel ti nu samemehna. 
“Fungsi integral” nu 
hirup sabenerna 
sabab aya obahan jutaan “increment”. 
Orok, budak, sawawa, dewasa, kolot mah ngan tilikan ‘pengamatan’ sababaraha ‘milestone’ mungkul.

Jadi,… saluyu jeung nu ditepikeun diluhur….

Dina hudang deui 
sanggeus sare teh 
nyawa nyukma nitis deui kana awak nu anyar- 
jeung terus anyar tiap nitis. “the rebirth of a soul in a new body”; 
jeung 
kusabab sare hudang teh terus tuluy tumuluy saacan awakna rusak….
nya sukma sinukma 
jadi tutuluyan 
“Passage of the soul through successive bodies”… 
ka awak nu anyar deui… anyar deui…anyar deui…
itung we..
lamun umur 63 tahun 
aya 
63X12X30=22680 kali re-incarnate… 
sukma sinukma.

Tangtu lamun 
imeut ngararasakeun 
ku sorangan,….
kasaksi yen..
’kualitas’ 
patitisan saenggeus sare (paeh tadi peuting) ditangtukeun ku kualitas 
amal-tapak samemehna (samemeh sare),.:

Geus diajar elmu motivasi kamari…
nyerep kana awak kana jiwa…isukna jadi jelema anyar nu pinuh sumanget 
(teuing isukna deui mah); meunang stress kasusah trauma kamari…
isukna gering nangtung stroke maag gelo  
nu dizkir asal dikir…
kasarean (paeh)… 
pas hudang nitis 
jadi nu lain (gelo)- 
loba conto jaradi gelo sanggeus dzikir rebuan kali bari teu bener nu ngajarna; 
nu dzikir bener migawe 
jeung mursidna ..
sare..
isuk na 
(bisa sakali atawa sanggeus ratusan kali nyukma) 
nyukma tawadlu  
kaalusan…;

Tilikan urang gedean (rentang waktu tilikan)…

Leutikna geringan 
awak goreng cicing 
di kampung….
kabeneran tuluynakacukupan 
daek olahraga/
kadidik elmu luhung 
cicing di kota…
gedena…
amal/tapakna jadi alus.. 
eta awak/nyawa ‘menjelma’ jadi titisan anyar nu mulya luhur darajat 
dangong menak…
pada ngaharomat….
moal nyarangkaeun baheulana ti kampung 
bau lisung-urang 
kotana nyahona lir titisan kusumah..
nyahoeun soteh batur sakola 
keur SD-SMPna di lembur…
eh gening si eta teh baheulana mah anu..anu  
oge sabalikna….
asal menak … 
goreng amal…
isuk (jaga ning) getona kakolotnakeun 
patitis jadi jalma rujit 
awak euweuh nu ngambeuan tingggal ngambeuan 
padung… 
sukma sinukma 
causa effect 
amal tingkah laku…
loba conto moal 
beak picaritaeun…

Kitu jeung kitu..
kitu jeung kitu..
kitu jeung kitu …


D

Moal anggeus anggeus.. moal aya eureuna muir muter di dunya kadunyaan –sanajan 
dina engkena diajar 
(kudu diulik heula) 
nitis ka awak batur 
 
Tah dihandap ieu caritaan qur’an…

Nu Ngamurbeng 
geus nangtukeun : 
Qaala Fiihaa tahyauna wa fiihaa tamuutuuna wa 
minhaa turjauna…….
jelema mah di dunya (bumi) hirup, di dunya (bumi) paeh, 
didunya (bumi) keneh dihirupkeun deuina…(QS. 7:25)…..
Matakna 
SATUNGTUNG JADI 
JELEMA 
hirup paeh dihirupkeun 
tuluy teh didunya…
sukma sinukma reinkarnasi tuluy di dunya (bumi)…
moal bisa ka aherat.

Matak lamun masih keneh jadi jelema nyawaan…
nya tuluy di dunya. …… 
kitu jeung kitu..kitu jeung kitu….
Satungtung can bisa(ngadeg) yaomil qiyamah
keur manehna (bisasorangan kalawan tulungna nu Ngamurbeng). 
Bongana deudeuieun 
ka bobogaan 
(nyawa)…

…ari kuduna….

Atuh sing bisa ngaleupaskeun nyawa 
meh teu jadi jelema…
moal keuna 
ku kurungan 
dunya..
Ieu kabeh kudu 
diulik 
disaliksik 
waktu awak jagjag keneh
dikeureuyeuh…..
sing keuna babasan di sunda yen nu ngulik dina kapribadian …
usik malik 
teu asa ngumbara sanajan ceuk batur kawas jelema da KIAMAT SAPAPANJANGNA (jelema jeung lain jelema ukur sabarabat nyawa geus tapis pulang anting sakarat …

..mun teu kitu mah lapur moal leupas 
ti sukma sinukma…
sok asaan… lain eukeur??? 
…..



E

Ti dieu ….
nuhun rebu rebu nuhun…
di sunda di wariskeun 
turun tumurun ti 
babaheula ti rebuan taun katukang….
atikan tuntunan ajaran ti nu marulya 
-kongasna -
conto Sang Uswatun Hasanah….rahmatan lil alamin …
teu eureun eureun 
aya wae nu nerus nyambungkeun, 
ahlak anjeuna, 
apik ka diri 
nyaah ka 
badan/awak,….
diantarana:

1. Ari bade kulem anjeuna mah mrogram anjeun:

Bismika Allahumma Ahyaa wa bismika Ammutu…..

Nyawaan sareng henteuna lillah ku asmaNa. 
Tah ari sare teh paeh..
hudang hirup deui 
nyawaan deui ..
tara was was antara 
paeh jeung hirup... 
komo teu paeh teu hirup..
laa yammutu fiiha wa laa yahya…
sare henteu hudang henteu ge kumaha 
rasana??

Diwincik deui di sunda:

Memeh sare….
ngado’a mrogram heula…... meh enya enya ngalaman sare paeh nyawana…
bari merenahkeun 
pantes saperluna jeung leuwih specific….
badan (awak) nu sarena,…
ari ati tanghi 
(nyaring-eling henteu keuna ku poho)… 
sukma (nyawa tinu nyarukma kana awak)…
muji

Lamun paeh nu nyesa hirupna…
ari hirup tarakeuna 
ku poho…
eling terus…

Lamun sare 
(keur) euweuh nyawaan, 
nya (keur) paeh tea ngarana. Disebut eukeur da hirupna aya keneh di jasad … 
Nafasna kaluar kajero keneh…
atawa jajantungna 
ngetug keneh; 
kaayaan kitu teh bisa paeh tuluy…
bisa hudang deui.

Kajadian kieu teh saluyu jeung nu diingetkeun ka urang rebuan taun katukang 
dina qur’an yen saenyana Allah nu ngamurbeng “yatawafa anfusa hiina mautiha 
wallatii lam tamut fii manaamihaa, fa yumsikul latii qadaa alaihal mauta wa 
yursilu ukhraa ilaa ajalin musamma…inna fii daalika la aayaatnin liqaumi 
yyatafakkaruun. 
Nu maha asih tur nyaah nyabut nyawa /maehan jelema dina keur 
maot sarua jeung kanu keur sare, 
(bedana) nu sare mah 
dihirupkeun/diasupkeun/dibikeun deui (ka na jasad), ari nu maot mah henteu, 
nepi ka mangsa nu ditangtukeun…..
saenyana eta teh tanda-tanda keur nu daek ngalenyepan (abrulan, 39:42).

Sok ngado’a memeh sare?....
lamun geus ngado’a bener bisa sare?... 
enya jampe 
teh di sorangan bareng jeung pamakena?...

2. Hudang ti peuting-..
assolatu khairum minanaum…

Nu masih keneh 
di ka-jelema –an 
‘sare’na 
ngalaman sababaraha panta nu bulak balik 
tiap 1,5 -2 jam. ….
Singgetna rek les,pules,..
ngimpi 
balik deui kitu jeung kitu. Lamun sare 8 jam 
ngalaman 3-4 cyclus. bijaksana asih nyaahna 
Maha hirup…
jelema dibere 
kasempetan….
sabagian keur ngaalusan nyawa 
sabagian keur ngaalusan awak 
da nyawa awak 
kudu diibadahan….
sabagian 
keur ngabdi ka hirup.

Matakna …gening…

Sabagian di pake keur awak (REM-ngimpi), 
sabagian keur nyawa (pules-deep 
sleep), sare…
(2/3 peuting) da keur jadi jelema…
sabagian deui keur hirup 
(1/3)….
tibatan di program ku bobogaan -
nyawa tina sukma nu nitis terus 
(ngimpi)..
mening leuwih alus mrogram sorangan bari nyaring ..
matak aya 
tahajud,.. 
kasubuhnakeun 
aya nu ngingetan ..
eusina 
assolatu khairum minanaum 
(mening ge shalat ti batan hees tuluy)….
ieu panggeuing tara disada waktu isa.. 
. tara rek sare diguyah guyah salat..
tapi ulah kajongjonan tuluy hees kawas 
bangke atawa kababawa impi… 
mening solat mrogram sorangan supaya teu ditulisan 
ku nu nyukma…
sageuy ari ku sorangan mah.

..Dadasar kawijaksanaan Sang Rahmatan lil alamin…. nyaho pernahna ngabagi bagi 
kumaha kabutuh Sakawayana…

F

Kumaha nyaliksikna leuwih jero….
kumaha cara nitis ka awak batur 
(reinkarnasi ka 
awak batur –
kumaha cara ka orok, 
ka nu geus boga ingetan jrrd,…; naha eta teh 
ulah –nunjukeun kabodoan?...
kumaha nu disebut kasampurnaan? 
Sampurna ning 
sampurna?......

Tidak ada komentar:

Posting Komentar