Nuhun Kang Rido artikelna,
Simkuring kakarak diajar nulis sunda bari jeung salah
oge teu nanaon moal era, da ngaku kuring mah bodo,
erek diajar medarkeun ieu ilmu leuleus kagungan Abah
Khair.
Ari nyatana ayeuna tos teges dina babarayaan kuring
jeung turunan Abah Khair Kang Sas, Uwa Udi sareng nu
liana yen Abah teh cikal bakal penca nu demokrasi,
teu mintonkeun feodal dina ngararagakeun eta elmu
kanuragan.
Naha geuning ari nyatana kakarak oge ilmu teu sabaraha
ti ilmu Abah loba jelema sok nyarumputkeun eta elmu
seunah mah rusiah. Padahal Abah tara ngarusiahkeun.
Dina obrolan jeung katurunan Abah Khair eta anu
kakarak elmuna nga sa eutik sok hayang ngagedekeun
manehna ameh manehna leuwih gede ti batan nu liana.
Dina soal kapamimpina Abah dina widang kanuragan teges
pisan yen urang sunda dasar nu utamana demokrasi nu
tara disusulumputkeun. Kuring teh sok aprak-aprakan
nepi ka Abah Anom di Tasikmaya, nu di Cianjur, nu
Garut, nu di Bandung, nu Di Banten, nu Sumedang, nu di
Cirebon hayang nyaho naon intina urang sunda dina hal
budaya penca oge nu liana. Tangtuna dina soal
kapamimpinan manusa sunda.
Ceuk katurunan Abah Khair yen urang sunda nu sok
susulumputan tos kapangaruhan ku urang deungeun, da
Abah Khair nu di Tari Kolot, Abah Anom nu di
Tasikmalaya tara nyumputkeun ka bisa malihmah di
sebarkeun ka manusa sunda ameh boga pangarti, nu
kaharti jeung karasa oge aya nyatana. Ilmumah moal
seep nepi ka paeh oge.
Carana Latihan Penca.
Ceuk Abah jeung Uyut kudu dimimitian tina ngolah awak
nu leuleues jiga oray ngagolosor, nepi ka jiga kilat
lini abus ka jero bumi. Tah ieu elmu karuhun sunda nu
sa enyana, urang mah nu ngora tingal nuluykeun. Ieu
elmu sanes ti Abad 17 nu di raraga ku Abah sareng
uyut, tapi tos aya timimiti kasiliwangian nu tos
nyangkreum di manusa sunda.
Dina Cara olah awak nu di petakeun ku Abah Khair
sareng Uyut Ursi metodhena ngulinkeun hiji suku
ngagantung hartina kumaha eta naga ngagegel buntutna.
Maksadna manusa sunda kedah medarkeun ilmu rasana
urang sunda dina ngahijikeun hirup sa uyunan nu sa
sunda entong silih badug lamun jadi pamimpin jeung
rahayatna. Hakekat buntut digegel ku huntu ayana nu
kosong tea di raga urang. Tah apan tos teges yen penca
/ kanuragan nu urang sunda lain nu urang wetan. Metode
Abah Khair teh sareng Uyut Ursi tos jadi picontoeun
keur urang salarea.
Hiji suku di junjung kaluhur teu ngagunakeun otot-otot
suku nu teuras, tangtu alus keur nguatkeun sagala otot
tapi leuleus kuat. Di didieu fungsi latihan gerak
cepat/kilat kelit ilmu Naga.
Ilmu Naga rada sarua hakeketna ilmu leuleus nu mang
rupa ilmu hirup keur metakeun bela Diri ameh lawan teu
bisa ngeunakeun peureupna oge tajong sukuna,
sakentenan ngabadugkeun raga wadagna.
Meulitna elmu naga hiji pusaka elmu Gusti Nu Yang
Manon nu tos di turunkeun ka umatna. Hirupteh supados
jiga naga nu leuleus, kudu daek berjuang timimiti sa
teu acan gubrag ka dunya nepi ngagoak / ceurik.
Da bongan Sang Naga ngabukakeun Liang Surga keur
Idajil/Jin / Setan, didieu urang kudu daek menta
hampura kanu nyiptakeun sorga jeung naraka.
Ilmu leuleus aya dina cara ngahontal ilmu rasa ka
sakujur badan. Dina ngolah awak ngalatih jati diri
kudu "leuwih gesit", dina ngigel awak sakujur leuleus
tapi teuras, lain leuleus keuyeup tuluy wae sasarean
jadi pamalesan, bahasa kerena "leleson"
Ieu penting keur medarkeun jalanna getih nu di
jadikeun
modal keur ngahirupan sa kujur badan anu badag, nya
ari dina rasa badan alus jeung badan wadag tetep
ngahiji. Getih teh pusatna keur ngalirkeun liukna awak
jiga pusaka naga. Liukna naga sarua jeung leuleusna
eta eusi awak timimiti kulit, daging, tulang jeung
sumsum. Eta kabeh ngagulung keur metakeun ilmu leuleus
penca tapi matih nu di caangan ku Abah Khahir. Lamun
ilmu lele matih hartina
lamun kapatil ku imu lele pasti maneh karacunan da
bongan
maneh teu nyaho hartina kulit kuring nu licin, oge
jiga belut nu licin. Tah ieu hartina ilmu nu di pedar
ku Abah Khahir, bisa murilit kasaga arah kanu rek
ngaggangu teroterial taneuh urang sunda.
Jatina rasa leuleus mangrupakeun cara ngolah badan
sakujur kudu hirup , badan wadag sa kujur kudu
dirakrak ameh susunan 3 lapisan kulit, 3 gumpalan
daging, 365 sambungan ungal tulang, sumsum -sumsun
nu jadi aci, jatina rasa keur ngarasakeun sa kabeh
kahirupan nu ngagulung dina jentul aing. Euweuh aing
moal aya maneh, euweuh aing maneh moal hirup.
Tidak ada komentar:
Posting Komentar