Rabu, 06 April 2022

RISALAH TAREKAT

[12/3 14:41] Aing: 


RISALAH TAREKAT 
QODIRIYAH NAKSYABANDIAH
[12/3 14:49] Aing: 

Ari manusa eta ka ancikan 
ku rupa-rupa nafsu 
dina saban-saban latifahna, tegesna lelembutanana manusa. 

Ari nafsu 
aya nu ngajak 
kana kahadean, jeung 
aya nu ngajak 
kana kagorengan, 
anu matak 
dina agama Islam, 
di sayagikeun pangajaran TAREKAT, nyaeta maksudna pikeun miara badan manusa sakujur lahir batinna, 
supaya bisa nyingkahan 
tina kagorenganana, 
nyaeta moal daek nurut 
kana hawa nafsuna, 
daek milampah 
kana kahadeanana.

Ari pangwujukna nafsu 
anu goreng teh 
eta jadi rereged kumarewedna manusa didunya anu temahna 
cilaka akheratna, 

upama manusa henteu palay ngaleungitkeun reregedna ku anjeun tangtu moal ajeg panceug 
dina kabenerannana 
moal cucud 
dina kajujuranana 
moal tinemu kaluhunganana, jeung 
moal tanjrih kaadilanana, salawasna, 
sabab 
ngagugulung kana pangwujukna hawa nafsu anu henteu aya ereun-ereunana, 
benang disebut nu kitu teh ngajauhkeun kana ka-islaman, 
tegesna 
nirca tina kasalametan dunya rawuh akherat, 
anu matak dawuhan 
para ulama muhakikin. 

Manusa-manusa kudu ngageum Tarekat Qodariyah Naksyabandiyah, 
anu mantak tawajuh latoif, hartina 
perjalanan keur madepkeun lelembutan manusa 
kana kahadean, 
keur nukangkeun 
kana kagorengan, 
seperti dawuhan kanjeung SYEKH ABDUL QODIR JAELANI. 
Pihartosen ceuk sundana kieu : 
“ JADI KAWAJIBAN MILURUHNA HIRUPNA ATI TEGESNA 
ELING KA PANGGERAN, ANU JADI KASALAMETAN AKHERATNA, 
SUPAYA JADI LEUNGIT REREGEDNA MANUSA 
ANU JADI PANGHALANG-HALANG KANA KAHADEAN, 
ARI MILURUHNA 
NYAETA 
ANJEUNA MASIH HIRUP KENEH DIDUNIA 
SARTA NGALAPNA 
TI PARANTINA 
(GURU TAREKAT). 

Malahan dawuhan 
SYEKH IBN ATTO’ILLAH moal bisa wusul 
ka Allah Ta’ala 
salagi hatena masih keneh kaganggu kana 
hawa nafsuna.

Sundana : 
DIMANA REK BISANA PADANG ATI, 
TEGESNA ELING 
KA PANGGERAN (TAUHID) SALAGI ATINA PINUH 
KU RUPA-RUPA GAMBAR MAHLUK (NGALAMUN) 
ANU DI CAP DINA KACANA HATE 
(RUPA-RUPA CIPTAAN). JEUNG MOAL BISA WUSUL KA ALLAH TA’ALA, 
MALAH NUMUTKEUN DAWUHAN ALLAH 
DINA QUR’AN. 
SAKIRA-KIRA MANUSA HAYANG NGALEUNGITKEUN REREGEDNA DINA AWAKNA LAHIR BATIN 
TAYA LIYAN IWAL KUDU DZIKIR KA ALLAH, 
SUPAYA BISA WUSUL 
KA ALLAH 
AYANA IEU AYAT DINA JUZ QUR’AN.

Sundana : 
MANUSA DIMANA MARILAMPAH KANA RUPA-RUPA KAGORENGAN ATAWA NGARASA AWAKNA SORANGAN POEK 
KU KARUDETAN JEUNG KACUPETAN, 
TEU SALAH DEUI 
DZIKIR BAE KA ALLAH (ELING KA PANGERAN) TANGTU MOAL DAEK DEUI MILAMPAH KANA KAGORENGANANA, 
JEUNG TANGTU LEUNGIT POEK MONGKLENGNA, SACARA KA BUKA KARUWEDAN JEUNG KACUPETANANA, 
JADI BISA SALAMET 
LAHIR BATINNA 
NYAKITU DEUI DAWUHAN ALLAH DINA QUR’AN.
“ PANGNA KAMI NURUNKEUN KANA DZIKIR KA MANEH MUHAMMAD, SUPAYA BISA ATRA JEUNG PERTELA DINA LAKU LAMPAHNA MANUSA, TEGESNA 
BOGA PADOMAN 
BISA NGALAKUKEUN KAHADEAN JEUNG 
BISA NYINGKAHAN 
TINA KAGORENGAN”.
[13/3 00:07] Aing: Ari dzikir ceuk mungguh lugat : 
Tiap-tiap kalimah 
anu ngeunaan kana 
asmana Pangeran seperti sajabana, 
eta kasebut dzikir 
mungguh lugat. 
Tapi ari dzikir 
mungguh istilah 
tegesna dzikir 
anu diatur dicatur 
ku ahli dzikir 
aya dua bagian ; 
sabagian dzikir 
anu di amalkeunana 
ku badan rohani, 
anu dingaranan 
Tarekat Naksyabandiah, 
jadi dzikir ieu 
anu dua bagian 
dingaranan 
Tarekat Qodariah, 
nyaeta 
pikeun agemen manusa, supaya lulus 
jasadna, 
nyawana, 
mulus lahir batinna, 
beres syareatna, hakekatna jeung matak wilujeung dunya akheratna.

Ari tuduhna kana dzikir 
anu di amalkeun 
ku badan jasmani, 
anu dingaranan 
tarekat qodiriah 
nyaeta anu diunggeulkeun dina salah sawios katerangan :
Tatkala Allah Ta’alla nurunkeun kana dzikir-dzikir pikeun maraneh 
pek geura kanyahokeun kumaneh, 
saestuna dzikir teh nyaeta
Ari adab-adaban dzikir aya 12 perkara
1. Dzikir teh kudu 
    di gurukeun heula, 
    sarta guruna kudu 
    anu mursyid, 
    tegesna cukup elmuna, 
    bijaksana 
    ngawurukeunana, 
    titi surti maparin 
    pangartina.
2. Kudu dijaga dzikirna 
    ulah sampai ka
    Ghoplah 
    nyaeta ari petana 
    cara nu dzikir, 
    ari hatena luas leos 
    inget kanulian, 
    sabab utamana dzikir =   
    dzikir lambei 
    kudu dibarengan 
    ku dzikir hate. 
    Malah aya kasauran. 
    “ Ari dzikir ku lambei, 
    tapi atina poho, 
    nyaeta dzikir biasa bae 
    (lumrah) 
    nu kitu teh 
    dzikir jalma anu bodo. 
    Ari buahna dzikir 
    jadi siksa, 
    karna dosa, 
    sabab bongan 
    dohirna nyangharep 
    ari batinna sulaya.
3. Dina rek dzikir 
    kudu Robithoh heula, 
    tegesna nyipta dibarengan 
    ku guru, 
    supaya sagala piwulang 
    guru ulah di momorekeun.
4. Kudu bersih atina 
    tina sagala hadas jeung 
    najis.
5. Kudu nyanghareup 
    ka kiblat 
    upama nyorangan
6. Dina keur dzikir 
    ulah aya pamandangan 
    istuning wungkul 
    kumereb.
7. Kudu perem 
    supaya lewih tuhu
8. Kudu dina poek atawa 
    dinu sunyi supaya leuwih 
    tengtrem
9. Upama keur dzikir 
    nafi-isbat, 
    kudu karasa mapayna 
    ka sakabeh latifah, 
    nurunkeun sakumaha 
    panuduh guru 
    upama keur dzikir isbat 
    wungkul, 
    kudu dipernahkeun 
    dina jero latifahna.
[13/3 00:22] Aing: 0. Kudu terang kana hartina.
1. Dina keur dzikir 
    sina karasa dina sakabeh 
    latifahna,
    malah dina sakuliah 
    warugana oge karasa 
    milu dzikir.
2. Sabada dzikir 
    maca latifah :

Ari latifahna manusa tegesna 
lelembutanana manusa, numutkeun 
hukum Muhakikin 
nyaeta aya 7 latifah :
1. Latifah Qolbi 
    (Lelembutan Jantung)
2. Latifah Ruh 
    (Lelembutan nyawa)
3. Latifah Sir 
    (Lelembutan rasa)
4. Latifah Khofi 
    (Lelembutan anu samara)
5. Latifah Akhfa 
    (Lelembutan rasa 
    anu leuwih samar)
6. Latifah Nafsi 
    (Lelembtan Nafsu)
7. Kakurung ku latifah Qolab, 
    tegesna 
    lelembutan sakabeh 
    badan 
    nyaeta lelembutan acining
    Cai – 
    Angin – 
    Seneu – 
    Taneuh, 
sabab badan jasmani teh kajadian tina acining 
Cai – 
Angin – 
Seneu – 
Taneuh.

Ari lelembutan manusa 
di eusian ku nafsu 
anu rupa-rupa pangajakan, ari luluguna aya 7 nafsu nyatana :
1. Nafsu Amarah
    Tegesna 
     tukang marentah kana 
     kagorengan 
     kalawan maksa mirusa 
     sangkan ngalampahkeun 
     kana kagorengan, 
     ngancikna 
     dina latifah Nafsi, 
     pernahna 
     antara halis dua, 
     ari baladna 
     aya 7 nyaeta :
     Buhlun (koret)
     Hirsun (Sarakah tur   
     hawek taya ereunna 
     teu noleh mere kanu lian).
     Hasadun (dengki ka 
     papada batur)
    Jahlun (bodo)
     Kibrun (angkuh jeung    
     gumede)
     Sahwatun. 
     (keukeureweut)
     Ghodobun (barangasan,   
     getasan, henteu kaopan)

2. Nafsu Lawwamah
    tegesna 
    pojokan, 
    cawadan 
    nganjreukna 
   dina latifah qolbi, 
   pernahna 
   dina handapeun kenca, 
   ari baladna aya 8, 
   nyaeta :
   Hawaun (kabitaan)  
   temahna teu matak jujur 
   kana pagawean.
   Mukron (deleka)
   Udjbun (nangtukeun nu 
   tacan bukti)
   Ghibatun (ngumpat 
   simuat)
   Riyaun (amal perbuatan  
   mandang katingali,  
   katangen ku batur)
   Dhulmun (neungteuingan)
   Kidbun (cidra)
   Ghaflatun. 
   (ngamomorekeun kana 
   kawajiban)

3. Nafsu Mulhamah 
    atawa 
    Sawiyah
Tegesna 
tukang nampa ilham, 
bisa terbuka rasana, 
padang atina, 
ngancikna 
dina Latifah Ruh, 
pernahna dina handapeun susu katuhu, 
ari baladna aya 7, 
nyaeta :
Sanowah (balaba laluasa.  
                   taya rudetan)
Qona’ah (ngalap cukup 
                saayana)
Hilmun (someah ramah  
              tamah rasrasan)
Tawadhun (handap ashor)
Thobatun (kapok tina sagala 
                    kasalahan)
Shobrun (bisa nahan 
                  kangewa jeng 
                  kakeseul hate)
Tahamul (kuat nandangan 
                  kasusah)

4. Nafsu Mutmainah
    Tegesna 
    anu purah ngajak-ngajak 
    kana kateguhan, 
    ka ampuhan, 
    kajatnikaan, 
ngancikna 
dina Latifah Siri, 
pernahna 
dina luhureun susu kenca, ari baladna aya 6, 
nyaeta :
Judun (berehan, murah 
              tangan)
Tawakulun (pasrahan, 
                      kajeunan)
Ibadatun (kumereb, 
               humadep, saregep)
Sukurun (metakeun waruga 
          katut milikna kanu idin 
          Panggeran)
Ridhotun (tengtrem ayeum  
                  kana pamasti 
                  ti Allah Ta’ala)
Hosyatun (inggis risi 
                   narajang kana 
                   salah)
[13/3 00:29] Aing: 5. Nafsu Rodiyah
    Tegesna 
    narik kana kapilucueun 
    dina sagala tingkah polah, 
    ngancikna 
    dina Latifah Qolab, 
nyaeta dina sakuliah badan, ari baladna aya 6, 
nyaeta :
Kanomun (mulus tingkah. 
                   polahna)
Zuhdun (tatapa)
Ikhlasun (bersih ati dina 
                 sagala tingkah.  
                 polah)
Waraun (apik ati-ati 
                dina sagala tingkah 
                polah)
Riyadotun (ngawarah salira 
                    sina dumuk dina 
                    kasaean)
Wifaun (nyumponan, 
               nohonan kana 
               kahadean)

6. Nafsu Mardiyah
Tegesna 
ngajak kana sagala 
kanu dipisuka, 
nyaeta 
jalan kasaean, 
ari ngancikna 
dina Latifah Khofi, 
pernahna 
luhureun susu katuhu, baladna aya 7, 
nyaeta :
Husnul chuluk (hade 
                            bubuden)
Tarku masiwallah (henteu 
                  nolih rasana kana 
                  sagala rupa anu 
                  dipigawe (Tauhid)
Lutfun biholqi (mikawelas ka 
                    papada makhluk)
Hamluhum alassolah (daek 
                     leukeun nungtun 
                       kana ka alusan)
Sophunan dunubil ghoer (hampuraan ka jalma anu nyieun salah ka pribadina).
Hubul Kholqi (deudeuhan ka 
                         papada batur).

7. Nafsu Kamilah
Tegesna 
purah ngajak kana kasampurnaan manusa, ngancikna 
dina Latifah Akhfa, 
pernahna 
dina tengah-tengah dada, 
ari baladna aya 3, 
nyaeta :
Ilmu yakin (kanyahona 
                    tetela)
Aenal yakin (kanyataan anu 
                       tetela)
Haqul yakin (kanyataanana 
               anu kacida tetelana
[13/3 00:32] Aing: Numutkeun 
Syekh Faruk Sarhanji 
yen Latifah 10 teh 
aya 2 bagian. 
Sabagian 5 nyaeta : 
Qolbi, 
Ruh, 
Sir, 
Khofi, 
Akhfa 
dingaranan Alamul Omri /Alam Amar (tempat wawadah sagala aturan), nyaeta 
parabotna manusa 
pikeun mikir-mikir 
anu henteu kaharti, 
paranti mikir-mikir 
anu henteu kaharti, 
paranti ngulik anu muskil-muskil (mustahil) mahamkeun anu bangga /demit (hese), 
paranti narima rumasa 
kana parentah Allah Ta’ala jeng Rasulna, 
pangna kitu 
ku ayana Latifah di manusa wungkul, 
di makhluk sejenna henteu aya 
malah dawuhan 
Ulama Muhaqqiqin.
Sundana : 
ieu Latifah anu 5 (lima) teh aya panampaan paparentahan dampal sampean 
anu aragung 
anu kagungan kasabaran, nyaeta 
para Rasul anu 6.

1. Nabi Adam As
2. Nabi Nuh As
3. Nabi Ibrahim As
4. Nabi Musa As
5. Nabi Isa As
6. Nabi Muhammad SAW
[13/3 00:43] Aing: Ari anu 5 deui 
nyaeta 
Latifah Nafsiah 
(lelembutan nafsu 
jeung 4 anu aya 
dina Latifah Qolab. 

Lelembutan sakabeh badan nyaeta 
tina acining 
CAI, 
ANGIN, 
SENEU, 
TANEUH 
eta latifah anu 5 
disakabeh makhluk 
(manusa jeung liyanna) dingaranan 
Alamul Kholqi 
(alam kajadian sakabeh makhluk) 
ari aturanana supaya dina lelembutan manusa 
ulah kalindih 
ku pangwujukna nafsu, 
nyaeta 
kudu karasa dzikir 
dina hiji-hijina Latifah, ditungtutan hiji-hiji Latifah tina asal di ajar dilalanyah tepika ngalemah, 
betah ayana dzikir (eling) teh hideng sorangan, 
tuluy ditungtutan deui 
kana latifah anu kadua nyakitu bae cara ngawarah latifah anu kahiji, 
tepika saterusna 
kabeh latifah, 
malah karasana lain dina latifah bae, 
tapi dina sagala waruga sakujur oge 
pada ngarasa ngalemah katut kabulu-bulu sadagingna sakulitna, sauratna katut ka pejit-pejitna pada nyarampak nyararing areling 
tepi ka nyerep lenyep sumeresep dina sakuliah waruga manusa, 
ceuk bahasa arab mah khusyu (tuhu, junun, 
              teu nolih kanu liana, henteu malire rasana 
kana sagala anu dipilampah ku jasadna, 
anging rasana 
anu cengeung manteung 
ka Allah Ta’ala wungkul beunang oge disebut istigrok = 
tegesna kaliputan ku lautan Muso’adah Sidkiyah (waspada anu tetela) 
ngesto taya petotna, 
ngabdi taya sepina, 
rumasa sapapanjangna 
teu nolih kana liana 
teu malire kanu sejenna, ngancik rasa anu sampurna, istu tetes teleb-teleb, 
nyelep lenyip, lahir batinna, sumawona kanu ngayuga, sanajan kapapada manusa teu welwh aya ras-rasan karumasaan boga rasa samodal sawedal sabangsa taya aya rasa angkuh sorangan, 
sepi tina kadiran, 
pinter aing henteu lian, ginding aing heunteu lian, beunghar aing teu lian, pangkat aing estu kasaluhureun 
boh harkat darajatna, 
boh kabogana tara hayang nanduk, 
sabalikna 
daek nyampur aku-baur kasasama tara hayang pasea, 
sabalikna 
jadi persahabatan 
anu sampurna, kasahandapeun tara hayang ngahina, 
sabalikna 
nungtun nuju kana jalan kajujuran, 
kapakir miskin teu weleh darehdeh sareseh, 
jeung daek mere maweh nganyatakeun welas asihna jeung ngarasakeun 
dina sagala rupa 
ka purba ku kawasa 
sanajan sagede lisah (benyer), 
moal salah tumarima, kasugri paparina, 
misilna tileuleutik tepi ka gede, 
ti susah tepika bungahna, teu weleh ngait meulit 
dina rasana aya karumasaan anu sampurna. 
Tah anu kitu dingaranan tegesna 
anu bisa nungtik nyangsi kana kasampurnaan manusa = 
keuna kasauran sepuh-sepuh 
tara unggut kalinduan, 
tara gedag kaanginan, 
ceuk basa arabmah ‘Istiqomah’. 
Tegesna 
ajeug panceug salalawasna tara katarik kataji 
ku anu muji, 
teu tugenah manah 
ku anu mitnah, 
tara sewot ku anu moyok, teu haripeut 
ku anu ngaleum, 
teu kabongbrong 
ku anu ngolo, 
teu tibelat ku anu ha’at, 
teu sedih pedah kaperdih, teu sungkan pedah dipenta, jejeug ajeug calik 
dina kayakinan 
teu aral ku rugina, 
teu bosen ku usahana, 
teu agul ku untungna, sadrah dina keur geringna, ikhlas keur ngubaranana, syukuran dina cageurna.
[13/3 20:21] Aing: Teu cicingeun keur bodona, teu bosenan diajarna, 
teu takabur ku pinterna, 
jadi teu sepi-sepi hasilna, dina sagala tingkah polahna, henteu suwung ibadahna tegesna humadep saregep ngawula sapapanjangna.
Teu kaliwat pedah berang teu kalindih pedah peting, teu kahalangan ku berang, teu kahalingan ku peting, singhoreng teh cicingna dina antara, 
heuleut berang 
heuleut peting, 
heuleut hina 
heuleut mulya, 
heuleut rugi 
heuleut untung, 
berjalan diduanana, 
kelar napak sapanjangna. 

Misilna nu tumpak kuda, calik ditengah-tengah 
sanes payun sanes pungkur, heuleutna payun jeung pungkur 
payun teuing mah 
tisuksruk, 
tukang teuing mah tijengkang, 
cirina kudu nengahan, 
ari kuda ditunggangan, 
nu matak 
tipayun dipasang kadali rangah, 
ti pungkur ku apis buntut, papak rata sangawedina, bisina kuda jengjaran, 
bisina rusuh sandungan, 
lain kuda teu huluan, 
lain kuda teu buntutan, 
ngan cicing diantarana nahan pungkur jeung payunna, 
lain teu aya susahna, 
lain teu aya bungahna, 
lain teu aya geuringna, 
lain teu aya cageurna, 
lain teu aya rugina, 
lain teu aya untungna, 
ngan cicing diantarana, ngamudi kaduana, 
tah kakara ngarasa papak ratana, 
henteu beurat kasabelah sabab 
mun resep teuing kakatuhu, sok jadi ngewa ka kenca, resep teing ka kenca 
sok tugenah ka katuhu, resep teuing kana benghar, sok ngewa kana malarat, cicingeun dina malarat, 
sok hayang nu benghar, resep teuing dina pangkat, sok ngewa panggih jeung cacah, 
pedah urang dina cacah, 
teu hayang luyu jeung pangkat, 
padahal mah keur susah teh pibungaheun, 
padahal keur bungah teh pisusaheun, 
padahal mah keur benghar teh pimalarateun, 
padahal keur malarat teh pibenghareun, 
padahal mah keur jadi rakyat teh pipangkateun, 
padahal mah keur jadi pangkat teh pirakyateun.
Tah lamun kitu teh 
karasa papak ratana layeut kahilir kagirang, 
upamana marojengja, 
pasti kana sulayana, tinangtu paraseana, 
sababna pakia-kia. 

Kumargi kitu kasugri 
nu parantos ngageum Tarekat Qodariyah 
khususna kaum Muslimin umumna, 
mugi sami bareng-bareng ngaihtiaran kana jalan kasaean, 
nyingkahan tina jalan kaawonan, 
karana anu jadi kasalametan di akherat teh 
nyaeta anu ngalampahkeun hade di dunyana, 
nyakitu deui anu cilaka akheratna teh, 
nemahan salah didunyana, 

jadi sadaya manusa 
pada boga tanggung jawab, kuduna 
ngurus badan sakujur, ngadidik diri pribadi, 
ulah rasa kajongjonan, 
betah dina kasalahan, 
matak cerik akhirna, 
matak cilaka tungtungna dina enggoning ngumbara 
di alam dunya, 
kudu bisa mernahkeun salira, 
dina kahadean salawasna, mangkana salira taya serepna, 
kari-kari lalawora, 
henteu apik miarana 
boh dohirna boh batinna, tetep resep dina kasalahan, ngumbar nafsu sapanjangna. 

Numatak ayana 
Tarekat Qodariyah teh, nyaeta 
perjalanan perihtiaran 
keur mernahkeun kahadean kasampurnaan lahir batin, nyingkahan tina kasalahanana.
[13/3 20:23] Aing: Mugi-mugi Gusti Allah Ta’ala maparin terbuka ilham 
anu mulya 
supaya tinemu bagja, 
hasil pamaksudanana, sinareng ieu risalah, muga-muga jadi wasilah, 
ka seja nu milampah, 
bisa ka ala buahna 
bisa kapeutik hasilna, manfaat sapapanjangna, salamet dunya akheratna, salamet jasadna, 
salamet nyawana, 
salamet lahir batinna, diraksa ku Nu Kawasa, 
bisa napakkeun hadena, bisa nyingkahan gorengna, parek rizkina, 
jauh balaina, 
taya sanes nu di suprih Cageur-Bageurna.
[13/3 20:30] Aing: INTISARINA

Martabat Alam 
nurutkeun Makomna 
Aya 2 (dua) 
nyaeta :
1. Alam Amar (Alamul Omri)
2. Alam Khalaq (Alamul 
                             Kholqi)

Ari Alam Amar 
kasusun tina :
1. Qolbu 
     nyaeta Alam Malak jeung 
                  Sahidan
2. Roh 
    nyaeta Alam Malakut  
                 jeung Arwah
3. Sir 
     nyaeta Alam Jabarut
4. Chafi 
     nyaeta Alam Lahut
5. Achfa 
     nyaeta Alam Ghoib 
                 Huwiyah Ilahiah.

Alam Kholaq 
kasusun tina 
1 Nafsu jeung 
4 Unsur Alam 
hiji-hijina diantawisna :
1. Nafsul Hayawani 
                (Hewaniah)
2. Turabun (Acining Taneuh)
3. Maun (Acining Cai)
4. Hawaun (Acining Angin)
5. Narun (Acining Seneu)

Martabat Qolbi 
dilebetkeun kana 
Martabat Af’al
Tempatna : Riqqah, Marifah, 
                     Hub, Sabr, nyatana 
kelembutan, 
tahu, 
kecintaan dan 
sabar

Martabat Roh 
dilebetkeun kana 
Martabat Asma
Tempatna : 
Rahmah, 
basath, dan 
surur 
yatana 
kasih sayang, 
kemurahan, dan kegembiraan

Martabat Sir 
dilebetkeun kana 
Martabat Sifat Subutiyah
Tempatna : 
Farah, 
dhahak, 
ghurur, 
yatana 
gembira, 
tertawa dan 
kebimbangan.

Martabat Chafi 
dilebetkeun kana 
Martabat Sifat Salbiyah
Tempatna : 
Hazzan, 
chauf, 
buka 
nyaeta 
kahawatiran, 
sieun jeung 
ceurik.

Martabat Achfa 
dilebetkeun kana 
Martabat Zat Mutlaqah 
anu pangluhungna..
Tempatna : 
Syahwat, 
djur’ah, 
sjadja’ah, 
harus 
yatana 
hawa nafsu, 
keberanian, 
kesatria jeng 
kasungguhan..

wassalam

Tidak ada komentar:

Posting Komentar