[6/3 12:49] Aing:
WAHDAT AL WUJUD
(MANUNGGALING/ GULUNGNA KAULA GUSTI)
Wahdatul Wujud
di Indonesiakeun jadi kesatuan eksistensial (numutkeun Dr.Nurcholis Madjid).
Di jawa mah dijelaskeun
ku kecap
manunggaling kawula gusti,
tapi di sunda kampung mah istilahna teh
(leuwih merenah jeung leuwih nunjukeun kana hasil) nyaeta:
Gulung na
abdi jeung gusti
nepi ka ngagalunggung.
Sabenerna
keur di sunda mah,
ieu penjelasan
wahdatul wujud ku kecap manunggaling kawula gusti -nu (ditambahan)
sing nepi
ka ngagalunggung- teh ‘mere arahan’ kana
kumaha sabenerna ahlak jelema dina tohid (tauhid).
Manunggaling
kaula (abdi) gusti –
mimitina kudu aya dua (alam midua)
nyatana
aya abdi
aya gusti.
Jadina teh...
Alus gusti sabab
abdina alus,
goreng gusti sabab
abdina ge goreng.
Alus abdi sabab
gustina alus,
goreng abdi sabab
goreng gustina.
Pan cenah ge
kalahutan bijil lamun kanasutan na enya.
Lahut ngaridoan
mere hidayah berkah jeung rohmat sabab
nasutna aslamtu.
Lahut kejem ngantep ngahukuman sabab
nasutna nolak nambalang (kafir).
Pan cenah ge
loba kapanggih abdi rujit sabab
salah muhit nu jadi gustina.
Loba nu ngajadikeun
hawa nafsu jadi
(ilah) gustina.
Matakna....
Kudu hurip gusti waras abdi. Ka cai jadi saleuwi
ka darat jadi salebak sabobot sapihanean.
Kudu daek jadi abdi meh loba gusti keur maneh,...
tong embung jadi gusti ngeunah jadi lawang kahadean
lamun loba abdi
nu butuheun..
Pek pambrih
pek nuhun lamun perlu;
Pek bere
pek cekel lamun boga
(tingal dongeng Sang Sulaeman dina qur’an)
Lain kitu gawena kahadean?
TAPI,
TONG NGAKU gusti
bisi keur teu kaseundeuhan (kawas nu ngaku turunan menak (lain menak)...
ari hirup walurat) ...
nu cilaka diera-era mah maneh....
TONG NGAKU ngaku abdi agul boga gusti....
bisi keur teu diaku
(pamenta keur teu dikabul)...
nu era belehem mah maneh...
dinaha-naha.
Sing boga...
tata titi duduga peryoga; migawe haphap ngendag-ngendag memeh luncat nuturkeun alam batur,
tulaten nurutan sireum tarapti kawas titinggi meh seukeut duduga miyuni gagak
dina nempatkeun
kaabdian
kagustian.
Ulah melengkung
bekas nyalahan
sarosopan teu pantes mernahna....
nu era cilaka mah
maneh keneh
maneh keneh....
da maneh nu nandangan.
[6/3 13:03] Aing: Abdi lawan Gusti
Lamun urang ningal
dina basa sapopoe....
Kecap abdi
dipake dina
alam tata
alam semu,
pihak “abdi”
nempatkeun sahandapeun (jauh-anggang ti)
pihak ka dua
nu dianggap ‘gusti’ na.
Gawe kitu sabab:
• Pihak ka hiji
ku ngaku nempatkeun
jadi ‘abdi’ teh
ngarepkeun /boga pamrih ‘kagustian’
bijil ti pihak ka dua.
Ari kagustian
nyatana gambaran /’manifestasi’/perwujudan Asmaul Husna nu rupa rupa-kayaning ngabulkeun pamenta, berehan,
nganteur kahayang,
tempat nyalindung,
tempat kanyaho,
adil ngahukuman..
jrrd.
Ari kaabdian
kudu sabar,
kudu daek menta,
teu guminter,
kudu tawakal (nyanggakeun kumaha gusti),..
tungtungna ning
sok ngaromong sadaya-daya.
Shalatna
(do’ana/pamenta na)
ge sok disarebut sembahyang...
nyembah ka hyang...
da rumasa jadi abdi
( tingal –
“shalat kami aya 4”).
Migawe
sabab geus kuduna kitu/
sabab sieun/sabab era/sabab asa katitah ku gusti nu salilana moncongok bae.
Ari ka abdian
kudu handap asor,
nyarita kudu lemes,
jrrd..jrrd.
Ari ka gustian cenah
kudu balabah,
berehan,
murah congcot
hambur bacot,
jrrd..jrrd.
Lamun manggih abdi
teu boga adeuh
sok tara dekeut jeung gusti.
Lamun gusti
kored keked
moal loba aya abdi
nu deukeut
jst..jst..jst.
(Undak usuk basa
lemes kasar nu lengkep pakeun mernahkeun maneh dina ‘komunikasi’ ku, misalna,
basa lemes heula
ka nu anyar pinanggih/nyaluyukeun jeung alam
nu diajak komunikasi
di sunda
sabenerna cara maju-
‘highly civilised’
hiji budaya)
Nu parerceka tarapis
dina ngolah nempatkeun budi
basa
rasa
rumasa...
loba meunangna. ..
Lamun ka jelema
urang handap asor
(jadi abdi)...
sok kaluar ti manehna (lawan komunikasi) teh kagustianana...
Meureun resep
meureun ngeunah
meureun betah loba
nu mere maweh
disebut jelema bageur pikanyaaheun batur....
tah kagustian batur
bijil keur maneh
ari maneh bisa jadi abdi.
Kitu oge sabalikna....
Tong nolak
mun aya abdi sumolondo... sabab
karek mun aya abdi....
ka gustian
bijil ti maneh...
tungtungna
pada ngamulya-mulya
kunu ngarasa kahutangan kunu ngarasa meunang kahadean
ti kagustian maneh.
Ka handap asoran...
oge dipake ‘nguji’
kawas haphap...
ieu jelema
nu disangharepan
jalma perceka
nu kawaris sifat kagustian atawa henteu?...
sabab
di handap asoran teh
aya ge nu jadi mancangah...
cirining..
jelema teu baleg
teu kawaris kagustian.. ..
beuki handap urang..
lamun itu (batur)
teu bisa ngahandapan...
cirining rek robah laku....
itu eleh duduga
urang jadi gustina
itu nu ngaabdi-abdi..
pek bae cobaan
mun cacarita jeung menak...
teu percaya mah.
(menak ayeuna mah
leuwih dimaksudkeun
kana diantarana
‘educated’
luhung elmuna
‘wise’ jembar panalar
‘leader’ lulugu/ kokolot /pananyaan panannggeuhan umat-
nu boga gelar raden
ayeuna mah
saukur nu pastina
turunan menak baheula - jadi henteuna menak mah wallahu alam)
Tapi,
Mun teu bisa teu tapis .... loba menak (gusti) kaperdaya ku pamuji abdi (feodal)
jadi mere
tapi awuntah ...
loba somah (abdi)
heurin ku letah
teu wasa
sieun teu nyaho basa...
saukur bisa
kumaha anu dibendo
(nu jadi gustina).
Dasar hirup
di alam pamrihan....
nu dipambrih
kasalametan kahadean. Matak
kudu tapis
mernahkeun maneh.
[6/3 13:08] Aing: Pek pecakan
ka Rabb Gusti
nu murbeng alam...
Sarua.....
Ku nempatkeun
‘ka abdian’ teh
ngarepkeun
ka gustian
ti nu dipenta,
pan dipapatahan ku Qur’an:
Ari ngadu’a (menta neneda) keur abdi mah
tarik teuing ulah
laun teuing ulah..
pan cenah ngadu’a teh
kudu sineger tengah
sorana ari ka Gusti (rabb) mah;
Kudu daek menta/ngadu’a ..
ulah api lain..
pan cenah Rabb teh
teu resepeun ka (abdi)
nu tara ngadu’a/menta;
Kudu narima
dina kalaipan/
dina katunaan/
dina kakurangan/
dina kasalahan
(pek tengetan du’a du’a
nu diawalan ku Rabb). ...
eta teh
ameh bijil gustina
sabab
nu datang abdina
nu boga rasa rumasa.
Ari ka gusti
kudu sabar bae jeung tetep kudu menta (do’a/shalat) bae
pan cenah ceuk qur’an “menta tulung ka kami
ku sabar jeung shalat”
(kajeun can dibere
kudu tetep menta)
da wayahna jadi abdi nunggu-nunggu
di kabul gusti.
Jeung ,....
Ceuk qur’an ge cenah
kudu jejem yakin
arek dikabul pamenta. ...
Lamun henteu? he..he..he..kumaha deui?
rek menta deui
ka salian ti gusti?.... euweuh...
euweuh deui nu bisa
iwal ti gusti...
pan maneh mah
abdi.
Jst..jst...jst..
Tah..
hirup di alam pamrihan...
nu dipambrih
kasalametan kahadean. Matak kudu tapis mernahkeun maneh.
[6/3 13:15] Aing: KUMAHA SUPAYA GULUNG ?
Naha kudu gulung?
Alam abdi-gusti mah
alam anggang...
sadeukeutna ge
ka gusti...
para abdi mah
teu bisa deukeut
sabab
beda pangkat
beda kabiasaanana.
Tara gusti
satata jeung abdi..
sabab
lamun satata
leungit kagustianana.
Hayang deukeut mah
nya gusti jeung gusti deui....
abdi jeung abdi deui.
Ngan lamun
abdi jeung abdi,
gusti jeung gusti.
Leungit kagustian
leungit ka abdian...
pan basana ge
jeung sasama mah
pa dewek-dewek
pa aing aing.
Ngan kade
mun keur aya abdi
ulah gusti
padewek dewek
pa aing aing
meureun
abdi bisa ngunghak?
Sabalikna
mun keur aya gusti
abdi tong sambewara...
bisi tideuha..
naha bet aya abdi cumantaka?
Alam abdi-gusti mah
alam tata
alam semu....
tara dicaritakeun sajalantrahna...
Strategy jeung kaayaan presiden (“gusti”)
tara dijelaskeun kabeh
ka sakabeh rakyat (“abdi”).... cenah ge kapaksa kudu ‘white lie’
sabab
mun dicaritakeun sajalantrahna mah
bisi kuciwa...
bisi putus asa...
bisi CAN BISA NARIMA..
bisi mancangah ..
jrrd.
Pan kongas
dina agama oge...
loba nu disumputkeun ..
saur Gusti teh
dina qur’an...
”nu nyaho eta mah
ngan saukur kami
jeung nu dikersakeun
ku kami..
maraneh mah
para abdi moal..
moal kabeh nyaho
(nu saenyana)
aya ge
ngan saukur nyangka”....
ari nyangka
tara pas ka enya...
malah,
saur gusti dina qur’an, nyangka ngeunaan gusti mah pagawean setan
(abdi nu ditundung)”.
Hayang nyaho
nu saenyana mah
kudu pindah ka alam gusti jeung
alam nu daralit (qarib/qurbah)
sabab
kapeto kapilih
dikersakeun ku gusti.
[6/3 13:26] Aing: Kumaha carana?
Kudu daek
saalam
sakabeuki
jeung gusti.
Engke nyaho
kumaha ari gusti
sapopoena
usik malikna.
salah sahijina
didieu para ulama
nu satmata mere tuduh, dumasar beja ti gusti
dina qur’an,
yen gusti Allah teh
boga sifat 20 siki.
Aya (wujud),
mimiti (qidam),
langgeng (baqa),
nangtung sorangan (qiyamuhu binafsihi -
tingali eddy nugraha
“lingga kabuyutan jeung sirotol mustaqim/
nangtung sorangan”),
beda jeung nu anyar (mukhlafah lil hawadis), wahdaniat (hiji).
Sok atuh...
lalanyah diajar kawas kitu.... Pan saur Sang Sri Uswatun Hasanah tedak quraysh ge... “akhlak maneh
sing kawas akhlak Allah”
Bisa wanoh kanu 6
diluhur teh
kudu bisa wani
daek nyaho
jeung hirup (keneh).
Jeung engke Maneh
nu nandangan:
nu daekna
nu wanina
nu bisana
nu nyahona
nu hirupna.
Hirup (hayat) jeung
(hayan) nu hirupna,
Bisa (qudrat) jeung
(qadiran) nu bisana,
Daek (iradat) jeung (muridan) nu daekna,
nyaho (ilmu) jeung
(aliman) nu nyahona....
atuh diajar tandang
kudu sagala
ku sorangan
di sorangan…
lain euceuk
lain cenah.
Ngucap (kalam) jeung (mutakaliman) nu ngucapna tapi teu make sungut....
atuh diajar nyarita
teu ku sungut.
Ningal (basar) jeung (basiran) nu ningalina
tapi teu make mata....
atuh diajar ningali
teu kumata.
Denge (sama) jeung (samian) nu ngadenge
tapi teu make ceuli...
atuh diajar ngadenge
teu ku ceuli.
Teori na mah loba
tinggal leukeun daraek PRAKna...
diantarana aya
nu boga pamanggih:
cenah,
kudu asup tareqat..
tong sareat wae....
(kade loba nu ‘kabodokeun’ ku guruna,
kasiksa/kapager ku ‘labelling’ brotherhood tarekat/ sareat jeung golongan/aliran,
komo kana tareqat
nu sok ninggalkeun sareat),...
cenah,
kudu ngaliwatan
tobat,
zuhud,
wara,
faqir,
sabar,
tawakal
rido
ikhlas
(kade ulah lieur
ku metoda)...
jrrd
cenah pamanggih jelema...
klise lamun dituluy keun.
Ari gampangna mah:
Prak teangan
Ajarna ulama ahli waris nabi nu pangkatna satmata
nu bisa ngajarkeun
nyarita teu ku sungut,
ningali teu ku mata, ngadenge teu kuceuli,
hirup teu bari ngarenghap. Nungtun
kawani
kabisa
kadaek jeung
kanyaho
nu aya di sorangan.
Tah engkena...
tara kaeuweuhan
da aya wujud maujud
tara neangan nu euweuh, langgeng baqa
da mapay
nu jadi mimiti maneh (qiyam)
memeh
awang-awang uwung-uwung,
nangtung sorangan bi nafsih,
beda jeung batur-batur nu anyar nu pandeuri (mukhalafah lil hawadis).
Gulung gumulung...
sagulung sagalang...
meureun teu kudu kararagok..
da jeung sobat dalit.
Sabab geus
sakabeuki
sakanyaho
sakadaek
sakabisa
sakawani.
Tah engkena ...
ieu nu disebutkeun
ku teori-teori katasawufan....
Tidak ada komentar:
Posting Komentar